Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: Projekt GPRXP HELL edition (Sveriges snabbaste?) 15 år 10 månader sedan #21847

• pellegp1300r
  • pellegp1300r Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Tack mottaget: 0

BUSE skrev: Det är faktiskt den nya ägaren, tydligen så gillade inte hans grannar att den lät lite manligare än en vanlig skoter och måste därför sälja den för att kunna bo kvar :-D , att tilläggas är att han kör i en insjö.

Dufva skrev:

Lollare skrev: är det nya ägaren som säljer den direkt eller du som inte tagit ner annonsen?
www.blocket.se/sodermanland/Gprx ... w=3&last=1

Annonsen sattes upp den 21 Juli och BUSE skrev att den var såld den 24, så jag tippar på att han har glömt bort att ta ner annonsen

HAHAHA! Det var det töntigaste!..
Man får hoppas att hans grannar är 400år +, Annars borde man ju gilla, "manliga" leksaker, såsom supertrimmade vattenskotrar eller dyligt! Om man är normal dvs... eller under 400+ år :-D
GP1300R SÅLD*

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Projekt GPRXP HELL edition (Sveriges snabbaste?) 15 år 10 månader sedan #21863

• lollare
  • lollare Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
det är sjukt va folk ska störa sig på allt hela tiden.
ingen som säger nått när det kommer förbi en cigarrbåt med dubbla v8 och raka rör.
men när det är en vattenskoter så är det helt plötsligt så jävla störande.

det är väl visserligen en sak om han nu bor typ 20m från vattnet i en liten insjö och har grannar 50m bort. Annars borde dom inte ha nått att säga till om.
RXP 2004, Riva steg II

Re: Projekt GPRXP HELL edition (Sveriges snabbaste?) 15 år 6 månader sedan #25017

• pellegp1300r
  • pellegp1300r Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Vad är den slutgiltiga topp-hastigheten på denna maskin? =)

Bara jag som undrar detta? ;) ;)
GP1300R SÅLD*

Re: Projekt GPRXP HELL edition (Sveriges snabbaste?) 15 år 6 månader sedan #25018

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Mig veterligen gjordes det inget ordentligt rekordförsök. BUSE testade för att få ett humm genom att hålla iPhonen i handen och gasa upp till typ max men det blir inte så exakt och hur fort vill man köra med en iPhone i handen liksom..? :-P Sen har jag för mig att lite saker strulade och han mekade lite och sen tog tiden slut och det blev inga fler tester.

Men jag kan ju vara felinformerad/minnas fel. :-P
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: Projekt GPRXP HELL edition (Sveriges snabbaste?) 15 år 6 månader sedan #25019

• buse
  • buse Profilbild Författare till inlägg
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 5
Se mitt tidigare inlägg nedan.
Jag hade hoppats att nya ägaren skulle åtgärda "felet"? och presentera den riktiga toppfarten.. 75knop?
Tobbe.l känner ju nuvarande ägare så kanske han kan fylla i vad som hänt med den, nu när han själv ska ge sig på ett GPR-skrov.

BUSE skrev: Skotern är nu såld!
Då den stått orörd i garaget senaste tiden pga av husbygge m.m så tog jag beslutet att sälja den.

Jag fick även något problem med varvet vid sista provkörningen när jag väl hade en GPS..
Så skotern varvade max 8100-8200rpm (Ska ligga runt 8800rpm med max på 9100rpm), och med 8100-8200 som maxvarv så avlästes 69,3 GPS knop vid en snabb repa helt utan några finjusteringar och med standard nozzeln! och då har man alltså ytterligare 500-600rpm kvar :shock:

Och när jag kört maskinen när den varvar fullt så var det som dag/natt mot GPS testet då självaste fan vaknar och alla bitar kommer till sitt fulla bruk!

Självklart var köparen införstod med detta och skulle göra felsökningen själv som förmodligen är någon tryckläcka eller annat enkelt.

Så förhoppningsvis har den nya köparen mer tid för att göra finjusteringarna och se till att bli Sveriges snabbaste skoter!

Nu vidare till nästa kommande projekt...

Re: Projekt GPRXP HELL edition (Sveriges snabbaste?) 15 år 6 månader sedan #25020

• Tlrecond
  • Tlrecond Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Jag var o kollade på den för några dagar sen :lol: jag ska kopiera en sak i pumphuset på den :lol: .
Peter skulle ha brännt ur skotern för o kalla av toppvarvet men det hans inte med.
Jag ska kolla på den sen i vår för peter har bestämst att den ska vara kvar i hans ägo
ska byta ut vattenboxen för att få den att gå lite tystare.
Säljer Trim & Orginal delar till alla märken.
Riva Racing återförsäljare
GPR SHO Turbo

Re: Projekt GPRXP HELL edition (Sveriges snabbaste?) 15 år 6 månader sedan #25021

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Fr.o.m 2011 är denna samt alla andra GP maskiner godkända att tävla med ;)

Re: Projekt GPRXP HELL edition (Sveriges snabbaste?) 15 år 6 månader sedan #25024

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

ec1 skrev: Fr.o.m 2011 är denna samt alla andra GP maskiner godkända att tävla med ;)

Blir det en GP-klass eller görs OPEN om till GP eller vad förändras?
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: Projekt GPRXP HELL edition (Sveriges snabbaste?) 15 år 6 månader sedan #25026

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
OPEN görs om till GP.

Re: Projekt GPRXP HELL edition (Sveriges snabbaste?) 15 år 6 månader sedan #25033

• buse
  • buse Profilbild Författare till inlägg
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 5
Mmm såklart det blir lagligt nu... :?

Kanske dags och börja pilla ordning på Turbo hayabusa motorn som stått o skräpat och hitta ett lämpligt offshoreskrov + en extra motor.. :?

Sidan laddades på: 0.079 sekunder