Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: Projekt GPRXP HELL edition (Sveriges snabbaste?) 16 år 5 månader sedan #11742

• buse
  • buse Profilbild Författare till inlägg
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 5
Ja förhoppningsvis, allt under 70knop är ju långsamt!
We will see.. ;)

Klingenberg skrev: :shock: nice! kommer det kanske bli lite fart i din pulka.. ;)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Projekt GPRXP HELL edition (Sveriges snabbaste?) 16 år 5 månader sedan #11762

• niclasn
  • niclasn Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 1
hejsan.
en sådan adapter kan bli helt klart ett intresse åt mej till nästa år när rotax motorn åker i mitt andra skrov gjör gjärna en ritning av den buse.
mvh thomas wester

Re: Projekt GPRXP HELL edition (Sveriges snabbaste?) 16 år 5 månader sedan #11790

• buse
  • Platinum Member
  • Platinum Member

ThomasWester skrev: hejsan.
en sådan adapter kan bli helt klart ett intresse åt mej till nästa år när rotax motorn åker i mitt andra skrov gjör gjärna en ritning av den buse.
mvh thomas wester

Kommer finnas till salu inom kort!
Du får självklart ett extremt bra pris då du är storkund vid detta lag! ;)

Re: Projekt GPRXP HELL edition (Sveriges snabbaste?) 16 år 5 månader sedan #11794

• niclasn
  • niclasn Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 1
låter grymt bra det. :winner:
mvh

Re: Projekt GPRXP HELL edition (Sveriges snabbaste?) 16 år 4 månader sedan #12029

• pellegp1300r
  • pellegp1300r Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Tack mottaget: 0
Liten fråga Buse :).. Din snygga ögla du har bakom sadeln, är det en sån som man kan handla på clasohlson t-ex? =).. Och tror du att det skulle hålla att dra ring/vattenskidor i ögglan?
tänkte om plasten inte pallar.. :)
Tänkte köpa en öggla från clasohlson nämligen.. Montera på bästa ställe bakom sadeln..
GP1300R SÅLD*

Re: Projekt GPRXP HELL edition (Sveriges snabbaste?) 16 år 4 månader sedan #12041

• nesam
  • nesam Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member

Pellegp1300r skrev: Liten fråga Buse :).. Din snygga ögla du har bakom sadeln, är det en sån som man kan handla på clasohlson t-ex? =).. Och tror du att det skulle hålla att dra ring/vattenskidor i ögglan?
Tänkte köpa en öggla från clasohlson nämligen.. Montera på bästa ställe bakom sadeln..

Jag har monterat en liknande ögla som du ser på bilden, under sadeln på min GP1300R. Första gången jag testade att dra lite wakeboard och ring i öglan blev det sprickor runt den, jag ska nog lägga på några lager med glasfiber på baksidan, alternativt göra en större platta att sätta på baksidan.

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: Projekt GPRXP HELL edition (Sveriges snabbaste?) 16 år 4 månader sedan #12051

• buse
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Pellegp1300r skrev: Liten fråga Buse :).. Din snygga ögla du har bakom sadeln, är det en sån som man kan handla på clasohlson t-ex? =).. Och tror du att det skulle hålla att dra ring/vattenskidor i ögglan?

Tjena!
Vet inte om det är samma som Claes Ohlsson kränger, köpte min på någon marinshop, men ser den likadan ut så..
Jag har monterat öglor där tidigare på gpr:er och det går att dra ringar MEN plasten är inte allt för tjock så någon form av förstärkning är att rekommendera. (En tjockare/större rostfri plåt)

Re: Projekt GPRXP HELL edition (Sveriges snabbaste?) 16 år 4 månader sedan #12070

• pellegp1300r
  • Elite Member
  • Elite Member
Tack BUSE och jacke för svar! :-D .. Ska ha det i åtanke :-D .. Var dock nere vid skotern en snabbis idag, tänkte titta hur "enkelt" det var att komma åt och skruva fast den bakifrån inuti skotern bakom sadeln.. Noterade att batteriet står i en box och att lossa den verkade mer avancerat än att lossa handtaget i bak. Så jag försökte lossa det.. Vet inte om man kommer åt att fästa ögglan genom att bara lossa det dock.. Men problemet var att de 2 främre bultarna bara snurrade, gick trögt som fan men kom inte uppåt.. De 2 bakre var hur enkla som helst.. Vet inte om det är något som lossnat under, men det vore ju inte så roligt isåfall.. Några tips?

Har ingen instruktionsbok till skotern ska jag tillägga.. :-D
GP1300R SÅLD*

Re: Projekt GPRXP HELL edition (Sveriges snabbaste?) 16 år 4 månader sedan #12071

• buse
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Pellegp1300r skrev: Tack BUSE och jacke för svar! :-D .. Ska ha det i åtanke :-D .. Var dock nere vid skotern en snabbis idag, tänkte titta hur "enkelt" det var att komma åt och skruva fast den bakifrån inuti skotern bakom sadeln.. Noterade att batteriet står i en box och att lossa den verkade mer avancerat än att lossa handtaget i bak. Så jag försökte lossa det.. Vet inte om man kommer åt att fästa ögglan genom att bara lossa det dock.. Men problemet var att de 2 främre bultarna bara snurrade, gick trögt som fan men kom inte uppåt.. De 2 bakre var hur enkla som helst.. Vet inte om det är något som lossnat under, men det vore ju inte så roligt isåfall.. Några tips?

Har ingen instruktionsbok till skotern ska jag tillägga.. :-D

Om jag inte minns fel ska inte dessa främre lossna utan det är små understycken som du bara "viker" undan, jag har inte batt lådan kvar på min men vid tillfälle kan jag undersöka den och återkomma om du kör fast!

Re: Projekt GPRXP HELL edition (Sveriges snabbaste?) 16 år 4 månader sedan #12085

• pellegp1300r
  • Elite Member
  • Elite Member
Bah! Verkar inte bättre än att jag får lossa battlådan och se hur det ser ut under då :) ..
Det sitter en (gul?) tror jag.. Rund plastlåda i battboxen med skruvlock. Har som sagt inte kikat så jättenära på det, men den verkar ha en del elektronik i sig. Och jag personligen är inte kungen på att leka med elektronik, spec inte i motorer! =)..
Känns så tummen mitt i handen varning om jag måste lämna in skotern för att montera en liten ögla! :) :)

Tack BUSE igen! :)
GP1300R SÅLD*

Sidan laddades på: 0.064 sekunder