Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: Projekt GPRXP HELL edition (Sveriges snabbaste?) 16 år 8 månader sedan #9488

• malibu
  • malibu Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 0

BUSE skrev:

Rxp_Kimmo skrev: 68knop ær væl en helt ok start med fel impeller set up?... blir nog fint det hær buse.. 8-)

Verkligen, inget är ju intrimmat plus den ligger på varvstoppet.. så jag är någorlunda nöjd..

Vi får se vart det slutar, ev kanske jag köper mig en sådan här adapterplatta (se nedan)
så jag kan få dit Seadoo pumpen istället, för att lättare hitta rätt setup med impellrar och nozzlar, då min är en specialpump 158mm ifrån Skattrak så måste jag beställa specialgjorda impellrar och det kan bli dyrt för att hitta rätt setup..

Vi får se... det är en lång vinter 8-)

100_1600.jpg

Den adaptern ser vældigt smidig ut.. var skattrak pumpen dyr??.. kanske du får igen en del kronor på den.. men om du nu skaffar denna adapter.

Hur blir det med drivaxel? ær avståndet mellan pumphus/impeller och vevaxel då samma så du kan anvænda dig av seadoo orginal drivaxel?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Projekt GPRXP HELL edition (Sveriges snabbaste?) 16 år 8 månader sedan #9491

• buse
  • buse Profilbild Författare till inlägg
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 5

Rxp_Kimmo skrev:

BUSE skrev:

Rxp_Kimmo skrev: 68knop ær væl en helt ok start med fel impeller set up?... blir nog fint det hær buse.. 8-)

Verkligen, inget är ju intrimmat plus den ligger på varvstoppet.. så jag är någorlunda nöjd..

Vi får se vart det slutar, ev kanske jag köper mig en sådan här adapterplatta (se nedan)
så jag kan få dit Seadoo pumpen istället, för att lättare hitta rätt setup med impellrar och nozzlar, då min är en specialpump 158mm ifrån Skattrak så måste jag beställa specialgjorda impellrar och det kan bli dyrt för att hitta rätt setup..

Vi får se... det är en lång vinter 8-)

100_1600.jpg

Den adaptern ser vældigt smidig ut.. var skattrak pumpen dyr??.. kanske du får igen en del kronor på den.. men om du nu skaffar denna adapter.

Hur blir det med drivaxel? ær avståndet mellan pumphus/impeller och vevaxel då samma så du kan anvænda dig av seadoo orginal drivaxel?

Man kör med Yamaha drivaxel med en splinesadapter, så allt är bolt on! Och har fungerat riktigt bra för dom som lägger ner stålarna på den.. Och självklart kränger jag Skaten, många Yamaha åkare som vill komma upp i diameter på pumpen, original är ju 155mm!
Det är inget fel alls på Skaten, bara mer mek med att beställa impellrar..

Re: Projekt GPRXP HELL edition (Sveriges snabbaste?) 16 år 7 månader sedan #10231

• niclasn
  • niclasn Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 1
hejsan så du vet robban så är jag intreserad av dendär skat trak pumpen och inpellern och jag tycker helt klart du skall sälja den ;)
mvh

Re: Projekt GPRXP HELL edition (Sveriges snabbaste?) 16 år 7 månader sedan #10483

• Tlrecond
  • Tlrecond Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Hur går det för dig
Säljer Trim & Orginal delar till alla märken.
Riva Racing återförsäljare
GPR SHO Turbo

Re: Projekt GPRXP HELL edition (Sveriges snabbaste?) 16 år 7 månader sedan #10486

• buse
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Tar det lungt och fint här.. vintern är lång :-D
Vi får se vad som sker...

Re: Projekt GPRXP HELL edition (Sveriges snabbaste?) 16 år 7 månader sedan #10641

• greenrider
  • greenrider Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
Du far saga till om du vill ha skjuts nagon gang for att fa lite fart kansla.
Vill du ha hjalp att fa maskinen att rora pa sig sa ring gud for att boka en tid till mig da jag ar ganska upptagen.
Greenrider
Seadoo Rxp -04 stage Turbo 400hk -SÅLD
Kawasaki 300X med speed modul plus lite annat godis 64knop

Yamaha Super Jet - 2012:a Beställd till Sommaren

Re: Projekt GPRXP HELL edition (Sveriges snabbaste?) 16 år 6 månader sedan #11455

• buse
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Jävla jänkare.. har väntat över 3veckor nu på min adapter som enligt säljaren fanns för omgående leverans.. Man slutar aldrig förvånas över hur majoriteten i det där landet är helt puckade..

Som tur är får man trösta med andra saker.. :-D
Bild.jpg

Kommer dock inte hamna i denna skoter... :-D

Re: Projekt GPRXP HELL edition (Sveriges snabbaste?) 16 år 6 månader sedan #11456

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

BUSE skrev: Jävla jänkare.. har väntat över 3veckor nu på min adapter som enligt säljaren fanns för omgående leverans.. Man slutar aldrig förvånas över hur majoriteten i det där landet är helt puckade..

Som tur är får man trösta med andra saker.. :-D
Bild.jpg

Kommer dock inte hamna i denna skoter... :-D

Kommer denna skoter hamna i skoter trimmarnas Hall of fame :-D mån tro?
Men att börja köra med topfuel är inte det lite väl att ta i BUSE. Det kommer ju bli att dom andra som trimmar kommer att hamna i gärdsgårdsserien med sinna 300-370bhp maskiner. :-D

Gärdsgårdsserie, ibland även lingonserie, är en lätt nedsättande sportterm för de lägre divisionerna i ett seriesystem. Den syftar på att lag i dessa serier inte förväntas ha tillgång till riktiga idrottsanläggningar utan spelar på gärden eller ängar (jmf ängagäng).
/Robban

Re: Projekt GPRXP HELL edition (Sveriges snabbaste?) 16 år 5 månader sedan #11721

• buse
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Skönt att det inte bara verkar vara jag som e lat i garaget då det verkar stå till på projektsidan lite..
Update här:
Nu så efter 4veckors försening kom äntligen min specialgjorda adapter så jag kan köra Seadoo pump på Yamaha...

Funderar på att ta fram liknande kit för er som åker FZR/SHO m.m så ni kan få användning av all effekt! Tänk FZR/SHO ca400+hk - Adapter-Seadoo Rotax Racing pump!
Ett måste för alla med tjocka plånböcker:LOL:

IMG_2664.jpg

Re: Projekt GPRXP HELL edition (Sveriges snabbaste?) 16 år 5 månader sedan #11722

• klingenberg
  • klingenberg Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
:shock: nice! kommer det kanske bli lite fart i din pulka.. :shock:
SEADOO RXP Stage III+

Dragbil: AUDI RS6

Sidan laddades på: 0.081 sekunder