Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: Projekt GPRXP HELL edition (Sveriges snabbaste?) 16 år 10 månader sedan #6742

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1

Robban skrev:

Lime
Du ska då alltid vara annorlunda! Skotern bakofram på trailern? :roll: Fin fina bilder

Lime du vet kanske inte varför BUSEs skoter står som den står, det därför att han backar fram till kanten på Södermälarstrand sätter sig på skotern och tippar den över kanten lite mer attack start än oss andra dödliga men jävligt effektivt och snabbt :roll:.
/Robban

:roll: :roll: Hahha, något som skulle vara ännu ballare är om han ställer bilen i en backe som lutar ned mot kajen. Vid kajkanten är en "tröskel" eller kant som stoppar trailer+bil. Sedan sätter han sig bara på skotern och släpper lös bilen som rullar ned mot kajen, stannar på kanten och skotern flyyyyyger ut i vattnet. DET kallar jag attack! :roll:
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Projekt GPRXP HELL edition (Sveriges snabbaste?) 16 år 10 månader sedan #6763

• nordfjell
  • nordfjell Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Tack mottaget: 0
Otroligt va snyggt det blev med dekalkittet! och skön sång i den :D
Hoppas allt flyter på bra i fortsättningen!

MVH/Tobias

Re: Projekt GPRXP HELL edition (Sveriges snabbaste?) 16 år 10 månader sedan #6872

• buse
  • buse Profilbild Författare till inlägg
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 5
Tack alla för dom vänliga kommentarerna!!
Det känns riktigt skönt att den nästan är färdig nu, har dock haft semester och då lagt projektet åt sidan något!
Men hoppas på en provkörning måndag/tisdag denna vecka, se om jag kan få till någon film när den provas..

Attacksjösättningar är tha shit:) Har faktiskt monterat en gammal slungmotor som skjuter iväg skotern vid sjösättning, då det är rätt dåligt med öppna sjösättningsramper här omkring så vinklar jag helt enkelt upp trailern i lagom avlossningsvinkel allt beroende på bommens höjd, sen sätter jag mig bara på skotern och trycker på fjärren och pang så flyger jag iväg som rena james bond :LOL:

Nejj utan det är för jag bytte trailer och då blev det så helt enkelt:)
BTW dekalerna på trailern åker vek.. vart lite väl nördigt! :LOL:

Re: Projekt GPRXP HELL edition (Sveriges snabbaste?) 16 år 10 månader sedan #7044

• buse
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Jaha då var snabb en provkörning i vattnet avklarad MEN dock med lite problem, har nåt strul med kylningen, så antingen grotta vidare med värmeväxlaren och slangdimensioner för att få allt att lira eller så kör jag ett Open loop kit, och det lutar åt det sistnämda för enkelhetens skull dvs in i garaget och slita bort allt man fixat till med värmeväxlarefästen m.m.

Ett sk OpenLoop kit är alltså att man kyler motorn direkt med sjövattnet istället för det interna kylsystemet, man tar bort vattenpumpen och ersätter med denna, nackdelen är väl att man måste se till att ha rätt flöde på vattnet plus att man måste varmköra lite längre tid innan allt fått upp tempen ordentligt..
open%20loop%201.jpg

Men i övrigt så var det bara avgasutblåsets tätning som läckte lite, som ska fixas till inför nästa test.
Och pga av den dålig/osäkra kylningen så vågade jag inte gasa några längre sträckor för att känna på grejerna, men allt verkar lira ialf!

Bildbevis på att den varit i vattnet:)

Re: Projekt GPRXP HELL edition (Sveriges snabbaste?) 16 år 10 månader sedan #7046

• Tlrecond
  • Tlrecond Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
fan vad kul. blir spänande att se hur den går. synd om det inte funkar med värmeväxlaren för den var väl knappast billig ;)
Säljer Trim & Orginal delar till alla märken.
Riva Racing återförsäljare
GPR SHO Turbo

Re: Projekt GPRXP HELL edition (Sveriges snabbaste?) 16 år 10 månader sedan #7049

• anders gp
  • anders gp Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 0
Är du säker på att du kopplat värmeväxlaren rätt?
Den ska kopplas typ motflödes för bästa kylning.
RXP -07 Riva steg 1 +Moms ;) GPS 64,4 Knop

Re: Projekt GPRXP HELL edition (Sveriges snabbaste?) 16 år 10 månader sedan #7162

• Tlrecond
  • Tlrecond Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
hur går det !!!!
Säljer Trim & Orginal delar till alla märken.
Riva Racing återförsäljare
GPR SHO Turbo

Re: Projekt GPRXP HELL edition (Sveriges snabbaste?) 16 år 10 månader sedan #7251

• buse
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Ja det går trögt.. finns så mkt annat och göra;)
Nä men den står helt klar och väntar på lite speciella slang/förminskningar som jag hade hoppats fått idag men posten e trög.. :mad2:
Men imorgon då borde jag ha bitarna och gör då en testkörning igen.. Sen vet jag att jag kommer ha lite jobb att hitta rätta kombinationen med impeller/nozzel för att kunna få ur effekten ordentligt.. dvs ännu mer vänta på postpaket :mad2:

Re: Projekt GPRXP HELL edition (Sveriges snabbaste?) 16 år 10 månader sedan #7272

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

BUSE skrev: Ja det går trögt.. finns så mkt annat och göra;)
Nä men den står helt klar och väntar på lite speciella slang/förminskningar som jag hade hoppats fått idag men posten e trög.. :mad2:
Men imorgon då borde jag ha bitarna och gör då en testkörning igen.. Sen vet jag att jag kommer ha lite jobb att hitta rätta kombinationen med impeller/nozzel för att kunna få ur effekten ordentligt.. dvs ännu mer vänta på postpaket :mad2:

Är motorn ny och måste köras in eller är det bara att börja rejsa när du fått ihop allt? Siktar du på att hänga med på PWC Endurance Extreme i slutet av augusti?
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: Projekt GPRXP HELL edition (Sveriges snabbaste?) 16 år 10 månader sedan #7278

• buse
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Lime skrev:

BUSE skrev: Ja det går trögt.. finns så mkt annat och göra;)

Är motorn ny och måste köras in eller är det bara att börja rejsa när du fått ihop allt? Siktar du på att hänga med på PWC Endurance Extreme i slutet av augusti?

Motorn har gått 20tim så den är lagom inkörd, men sen är ju Kompressorn flång ny och kommer kanske behövas justeras efter några timmar för max ladd!
Men klart man tar det lite lungt första timmarna plus göra ett extra oljebyte direkt!

Sidan laddades på: 0.069 sekunder