Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: Seadoo GTX RFI 2002. Batteriet får inte laddning. 15 år 9 månader sedan #22427

• goka
  • goka Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Tack mottaget: 0

vedboden skrev: Nu kanske jag framstår som helt dum i huvet men vill gärna få igång skotern så jag tar den risken att bli guppa.ses idiot :)

Jag satt å kollade lite på sprängskisser och ser att det finns 2 säkringar nära batteriet, i boxen som diodbryggan sitter ovanpå.

Nr 53 och 77 på denna skiss, kanske det är ide att kolla om dom är hela innan jag lägger ner mer tusenlappar på att byta saker.

Kan det vara någon av dom?

Det finns inga dumma frågor,,, :)
Kolla dom först. Byt båda för säkerhetsskull. Kolla om dom är brända på säkrings-stiften. Då kan det vara glapp i hållarna.
Göran
SEA-DOO RXP 215 -07
Garmin GPSMAP-421
TRITON.LXT trailer
GoPro HERO2
SSRS-medlem

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Seadoo GTX RFI 2002. Batteriet får inte laddning. 15 år 9 månader sedan #22429

• vedboden
  • vedboden Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member
Jag hittar bara startrelä på dom där sprängskisserna, borde ju finnas ett laddningsrelä också väl?

Helt seriöst så borde det ju nästan vara säkringarna, den får ju ström i dom gula kablarna fram till diodbryggan och den är helt ny, kan ju vara glapp i någon kontakt efter diodbryggan eller nåt relä i boxen, eller ev någon av säkringarna.

Re: Seadoo GTX RFI 2002. Batteriet får inte laddning. 15 år 9 månader sedan #22431

• vedboden
  • vedboden Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member
en av 20 amperes säkringarna nr53 på skissen var trasig, jag känner mig så jävla dum i huvet, är det någon som tror att det är möjligt att kränga en rectifier på blocket till en seadoo gtx 2002 rfi? den borde väl passa till flera? :)

Nu har ju jag maximal otur jämt och ständigt så jag ropar inte hej innan jag vet att det var säkringen som var felet men det är väl 99.9% säkert att det var just den :)

Re: Seadoo GTX RFI 2002. Batteriet får inte laddning. 15 år 9 månader sedan #22468

• goka
  • goka Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

vedboden skrev: en av 20 amperes säkringarna nr53 på skissen var trasig, jag känner mig så jävla dum i huvet, är det någon som tror att det är möjligt att kränga en rectifier på blocket till en seadoo gtx 2002 rfi? den borde väl passa till flera? :)

Nu har ju jag maximal otur jämt och ständigt så jag ropar inte hej innan jag vet att det var säkringen som var felet men det är väl 99.9% säkert att det var just den :)

Ja men det var väl ändå skönt om du hittat felet. Ingen mening att grubbla :) . Ut o testa nu :)
Diodbryggan kan du väl anonnsera här på Guppa .se under Säljes&Köpes
Göran
SEA-DOO RXP 215 -07
Garmin GPSMAP-421
TRITON.LXT trailer
GoPro HERO2
SSRS-medlem

Sidan laddades på: 0.057 sekunder