Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: RXP 05 med lägre varvtal + hastighet 15 år 9 månader sedan #22578

• simpa
  • simpa Profilbild Författare till inlägg
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 0
OK, då har jag för lite olja i maskinen eftersom den står på MIN. Ska dubbelkolla detta dock. Kan detta vara problemet med att jag har lägre varvtal? Vad är det för olja man ska använda, måste man åka till närmsta seadooåterförsäljare och köra med BRPs egna?
<a class="postlink" href="www.runnsurf.se">www.runnsurf.se
Sea Doo RXP 2005

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: RXP 05 med lägre varvtal + hastighet 15 år 9 månader sedan #22581

• lollare
  • lollare Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
jag vet faktikst inte. om det är för MYCKET olja så ger det lägre varvtal.
Men för lite vet jag inte, känns ju konstigt om det skulle vara så.

Ang olja så kommer alla verkstäder samt servicefolk säga att du måste använda BRPs egna olja.
detta är dock inte sant.

Använd en 10W-40 Olja, som är anpassad för våtkopplingar. Den skall alltså uppfylla JASO MA2 kravet. Detta är MC oljor.

Vet att många säger att dom inte skulle rekomendera tex biltemas olja. detta pga av att dom inte tror den kan va lika bra, eftersom den är billig.
Men faktum är att den uppfyller dom krav på oljor som ställs, och således funkar precis lika bra. biltema.se/sv/Bilvard/Olja-och-S ... ing-10W40/

vill man dock av princip sak inte köra på den kan man ju leta upp nått mellanting
RXP 2004, Riva steg II

Re: RXP 05 med lägre varvtal + hastighet 15 år 9 månader sedan #22605

• bobbybaccala
  • bobbybaccala Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
Lollare, tack då ska jag kontrollera på rätt sätt.
Ang slitringen har jag en kompis ute på en ö i Luleå skärgård, Ön heter Sandön och det är som namnet antyder jävligt mycket sand och långgrunt. Även om jag stängt av tidigt och flytit är det stora skillnader i djupet, det kan var upp till 80 cm och jag hoppat upp och startat för att sedan komma en liten grynna med 3 dec vatten, såklart hinner man ju inte stanna och det suger upp gode mycke sand, märkte t.o.m. en gång hur maskinen bromsades upp, antar att det var mycket sand som drogs in. Hoppas inte impellern tagit allt för mycket skada, men ska kolla upp det och byta iaf slitringen nu under hösten/vintern.
Sea-Doo RXP 2005

Sidan laddades på: 0.064 sekunder