Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: Officell RXT-X 260RS tråd -Åsikter/problem 16 år 1 vecka sedan #17747

• ava mc
  • ava mc Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 0

ABu skrev: Vill inte klaga eller tracka ner på Sea-Doo men att en sprillans ny skoter har så mycket fel/brister tycker jag låter oacceptabelt. Borde inte samtliga problem fixas kostnadsfritt på garanti?

Skotern är inte sämre än något annat märke/modell. Dock kräver modellen en ordentlig leveransservice INNAN den levereras till slutkund. Självklart fixas felen på garanti, men det är ju aldrig kul att köpa en ny skoter som det blir problem med direkt.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Officell RXT-X 260RS tråd -Åsikter/problem 16 år 1 vecka sedan #17752

• yaruman
  • yaruman Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
En liten fråga om reglage, beslag gångjärn mm på denna maskin. När jag klämde och kände på mässan tyckte jag det mesta av detta verkade underdimensionerat, lite glappt här o där... Vad tycker ni som använder maskinen?
Kawasaki ultra 250x
GPS: Colorado 300

Re: Officell RXT-X 260RS tråd -Åsikter/problem 16 år 3 dagar sedan #18153

• rickard
  • rickard Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
jag provade idag en ny mappning till rxt-x 260.
Provade på toffes helt orginal rxt-x rs och me annan mappning så gjorde maskinen 72.1 mph på garmin gps och varvade 8440-8460rpm.
Rickard Jönsson
RJ Motor
0707174207
<a class="postlink" href="www.rjmotor.se">www.rjmotor.se

Re: Officell RXT-X 260RS tråd -Åsikter/problem 16 år 3 dagar sedan #18157

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Slapp du alla knapptryck vid start för att komma ur "learning mode" med nya ECU´n?
Surt vid tjuvstart eller Le mans.

Re: Officell RXT-X 260RS tråd -Åsikter/problem 16 år 3 dagar sedan #18164

• toffe
  • toffe Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Nope allt är som tidigare, men förhoppningsvs kommer ny mjukvara som gör att detta går att ändra på.

I övrigt så känns maskinen rappare över hela registret med denna boxen...

Re: Officell RXT-X 260RS tråd -Åsikter/problem 15 år 11 månader sedan #18364

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Ja något måste göras åt dessa maskiner har under kvällen testat att byta impeller på maskinen till en original RXT 255is 2009 skruv. Den gick lite fortare här nedan får ni mina siffror både de som visades på maskinen och de jag fick fram min Garmin 526.

Skoterns mätare:
113 km/h
61 knop
70 mph

Garmin 526:
110.56 km/h
59.7 knop
68.7 mph

Kollar man på klistermärket som sitter på ECUn så är det en USA ECU som sitter i maskinen men går man in i programvaran så står det där att det är en internationell RS ECU. Men med de värden jag har fått ikväll så är jag mycket frågande om det är rätt mjukvara i denna flytande dator.

Enligt skoterns mätare så gör den det en USA skoter skall göra, det spelade ingen roll om jag satt fram eller körde stålmannen den gick 70 mph och hade 8040rpm samma som med original impellern. De som man frågar på Greenhulk säger att min maskin går för långsamt för att vara en RS modell. Idag när maskinen var nedplockad så kollades pumpen, slitringen och att pumpen satt rakt, allt var som det skulle.

Min fråga är nu vad gör era RXT-X 260RS och även ni som har köpt import maskiner. Detta skulle vara det vassaste som BRP hade tagit fram enligt dom själva.

Fortsättning följer var så säkra............
/Robban

Re: Officell RXT-X 260RS tråd -Åsikter/problem 15 år 11 månader sedan #18367

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
C6racer är det någon skillnad på din maskin den kommer väl från Tyskland har du mätt hur den går eller någon annan som har Europa maskin som inte kommer från en Svensk återförsäljare?
/Robban

Re: Officell RXT-X 260RS tråd -Åsikter/problem 15 år 11 månader sedan #18388

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Robban, den korta tiden du, jag, Carl och Widell körde tillsammans från Sandhamn gick alla snudd på identiskt likafort... olas kawwa gick väll liite snabbare.. dvs inte bara din som inte går över 72mph som vissa säger att dessa maskiner skall göra?

Re: Officell RXT-X 260RS tråd -Åsikter/problem 15 år 11 månader sedan #18390

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

ec1 skrev: Robban, den korta tiden du, jag, Carl och Widell körde tillsammans från Sandhamn gick alla snudd på identiskt likafort... olas kawwa gick väll liite snabbare.. dvs inte bara din som inte går över 72mph som vissa säger att dessa maskiner skall göra?

Helt sant just nu så suger det ba--e att det inte är den fart som utlovats, det är helt sjukt att en RXT-X 09RS skall gå snabbare orginal än denna maskin där skrovet är höjt till fantastiska höjder. Maskinen är absolut inte snabbare än USA maskinerna utan det verkar mest vara dekaltrim på dessa RS modeller.
/Robban
Funderar på att sätta dit Rotax racing dekaler på sidorna så att den bli ännu snabbare :mad2: :mad2: :mad2:

Re: Officell RXT-X 260RS tråd -Åsikter/problem 15 år 11 månader sedan #18398

• ola värmdö
  • ola värmdö Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Min Sea-Doo GTX Limited iS 2010 får jag upp i 58knop enligt GPS garmin 278. GTX väger ju 70 kg mer än RXP-X !! Kommer in 2st nya RXT-X 260 från USA om ca 3 veckor spännande att se hur fort de kommer att gå.. Skall prova dem när de kommer de är precis inkörda...
-Seadoo RXT-X as 260- 2012 !!
Seadoo GTX Limited iS 260 +65Knop SÅLD
Kawasaki Ultra 260, 2009 SÅLD
Stöder SSR / Sjöräddningen
www.larmteknik.se/

Sidan laddades på: 0.071 sekunder