rayder skrev: Hade jag bott närmre och haft vänner kring trakten där rättegången hålls så hade jag definitivt stöttat honom med plakat på plats och demonstrerat högljutt till hans fördel. Skulle ju vara kanon om återförsäljarna backade upp honom på plats också, då de knappast lär förlora på det. Kanske dags att göra en namninsamling för att visa vart vi står i frågan.
Tror att det är bra om vi avvaktar tills dom fallit i Luleå, det är knappast så att det är sista striden som står här. Blir domslutet till vattenskoterns nackdel kommer den med största sannolikhet att överklagas och, som jag sagt tidigare, en dom i vilken tingsrätt somhelst i Sverig kan aldrig bli prejudicerande med tanke på att förutsättningarna under vilken förordningen prövas skiljer sig mellan de olika länen. Tänk därför på det om det nu mot förmodan skulle bli en fällande dom, att om ni kör vattenskoter och blir stoppade för att ni kör utanför farled så ska ni neka till brott. Det är ju bara i Luleå som det prövats och det med hänsyn tagen till hur Länsstyrelsen i Norrbotten har fullgjort sina plikter enligt förordningen, i övriga landet måste man göra samma juridska prövning för att se om den aktuella länsstyrelsen har skött sina åtaganden.
Däremot gäller även fortsatt att köra med insidan, hålla fartbegränsningar, hålla sig långt från badplatser och inte busköra i närheten av bebyggda områden.