Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

Vad händer med Guppa?? 13 år 5 månader sedan #39303

• Øyvind
  • Øyvind Profilbild Författare till inlägg
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Tack mottaget: 0
Jag är ledsen att säga det men detta forum dalar av intresse...
Det fanns en tid för några år sedan när det var intressanta hårda trådar med
åsikter och projekt..
Många brann för sina projekt och åsikter och webmastern fick sensurera en del med all rätt
men...där alla inte kunde vara helt rumsrena.. ;)
Och alla ville läsa kolla...vad som hände ;)
Men vi bör nog hjälpas åt att försöka förmedla flera projekt och åsikter..
fega inte för att berätta och dela vårt gemensamma intresse för vattenskoter..
Kolla in i garagen ta några bilder.. eller några sköna skandalbilder efter sommarens vurpa..
Finns det inget som händer här är det svårt för dessa drivna själar som kör forumet.. att få det att öka av intresse..
Jag tror nog alla vill åt samma håll...
Mvh
Peter

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Vad händer med Guppa?? 13 år 5 månader sedan #39306

• griffon
  • griffon Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Ingen mins en fegis
  • Tack mottaget: 2
Jag skulle kunna dela med mig av fortsättningen på min Open RXT om det finns intresse?

körde som sagt av kamkedjan i nynäs, så en ny ska i.
ska pröva 2 toppar och 2 grenrör.
samt leta vidare efter min effektförlust?
Rasmus Westerberg RXT Open/GP #51 @ Marellracing.se
UppsalaMarinverkstad.se

Re: Vad händer med Guppa?? 13 år 5 månader sedan #39307

• zephyrlius
  • zephyrlius Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Det finns alltid intresse för sånt, tycker också att det varit heldött senaste tiden, hänger mest på amerikanska forum där det händer lite.
Polaris Octane
Yamaha Waveblaster

Re: Vad händer med Guppa?? 13 år 5 månader sedan #39308

• Tuffe
  • Tuffe Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 23
Kom till en regel här på forumet som gjorde att det droppade av en del aktiva/skrivande medlemmar jag är en av dom... tyvärr... när det är mer pengar än intresse som styr blir det gärna inte alltid så genom tänkt... Ja har full förståelse för varför just denna regel kom till men
den får helt fel effekt jag känner tre förutom mig som varigt mkt aktiva här som resonerar som jag vi fyra har lagt ner helt att skriva här...

jag försöker hjälpa en del med pm då ja egentligen inte längre får skriva här utan att bli bannad
då får i allafall dom som behöver hjälpen den dock kan inga andra ta nytta av det...

Ny regel 2012-06-25! 13. Signaturen får ej innehålla länkning till vinstdrivande företagssida eller enligt oss olämplig/opassande länkning för guppa.se och dess medlemmar.

I min värld så har vi som ja nu syftar på gjort mkt för att forumets medlemmar (och givetvis forumet) ska få tips å råd om det mesta i skoter världen..
å vi tycker att vi bjude med av oss mkt.. men nu när vi inte får ha kvar en länk till våra sidor
kvittar det... låter som en liten löjlig grej men ???!! ja kan ha fel men ja vet inte
vi är i allafall flera som reagerat lika tyvärr
Www.JetskiService.Se
Servar alla Skotermodeller, Atv´s Och Snöskotrar

Kör: Kawasaki, Canam

Re: Vad händer med Guppa?? 13 år 5 månader sedan #39309

• zephyrlius
  • zephyrlius Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Jaha där ser man, visste inte att det kommit någon sådan regel.

Tråkigt att det sätter käppar i hjulen, har aldrig upplevt denna reklam som något problem.
Polaris Octane
Yamaha Waveblaster

Re: Vad händer med Guppa?? 13 år 5 månader sedan #39310

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3
jag slutade skriva typ förra året känns det som, pga att det alltid är samma frågor som ställs och svaren finns ju redan skrivna i äldre trådar, så orkar inte svara för 44 gången på samma fråga, jag skyller på den otroligt genom dåliga sökmotorn på forumet!
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Re: Vad händer med Guppa?? 13 år 5 månader sedan #39314

• eee
  • eee Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Greenrider slutade skriva ...
FZR
Tillsalu, vid intresse hör av dig till erikaga(at)kth.se

Min Youtube Kanal

Re: Vad händer med Guppa?? 13 år 5 månader sedan #39315

• zephyrlius
  • zephyrlius Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Håller med om att de blir jävligt tjötigt o sökfunktionen suger
Polaris Octane
Yamaha Waveblaster

Re: Vad händer med Guppa?? 13 år 5 månader sedan #39319

• Tuffe
  • Tuffe Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

PeterB skrev: Jag är ledsen att säga det men detta forum dalar av intresse...
Det fanns en tid för några år sedan när det var intressanta hårda trådar med
åsikter och projekt..
Många brann för sina projekt och åsikter och webmastern fick sensurera en del med all rätt
men...där alla inte kunde vara helt rumsrena.. ;)
Och alla ville läsa kolla...vad som hände ;)
Men vi bör nog hjälpas åt att försöka förmedla flera projekt och åsikter..
fega inte för att berätta och dela vårt gemensamma intresse för vattenskoter..
Kolla in i garagen ta några bilder.. eller några sköna skandalbilder efter sommarens vurpa..
Finns det inget som händer här är det svårt för dessa drivna själar som kör forumet.. att få det att öka av intresse..
Jag tror nog alla vill åt samma håll...
Mvh
Peter

Hej Peter och tack för ditt inlägg!
Javisst så känner vi av en svikt av inlägg och intresse, dels mycket för trådarna svävar kring samma återkommande ämnen som består av nyköps- samt felsökningfrågor och nu inför lågsäsongen har det alltid varit en dipp av förståeliga skäl.
Men trots dåligt med inlägg så finns en stort intresse vilket vi kan se via besöksstatistiken som för varje år ökar rejält även under lågsäsongen. (Dvs många läsare färre skribenter tyvärr)

Du får väl börja ett diskussionskrig för att trigga igång alla läsare inför 2013 tävlingssäsong:)

Tuffe skrev: Kom till en regel här på forumet som gjorde att det droppade av en del aktiva/skrivande medlemmar jag är en av dom... tyvärr... när det är mer pengar än intresse som styr blir det gärna inte alltid så genom tänkt... Ja har full förståelse för varför just denna regel kom till men den får helt fel effekt jag känner tre förutom mig som varigt mkt aktiva här som resonerar som jag vi fyra har lagt ner helt att skriva här...

jag försöker hjälpa en del med pm då ja egentligen inte längre får skriva här utan att bli bannad då får i allafall dom som behöver hjälpen den dock kan inga andra ta nytta av det...

Ny regel 2012-06-25! 13. Signaturen får ej innehålla länkning till vinstdrivande företagssida eller enligt oss olämplig/opassande länkning för guppa.se och dess medlemmar.

I min värld så har vi som ja nu syftar på gjort mkt för att forumets medlemmar (och givetvis forumet) ska få tips å råd om det mesta i skoter världen..
å vi tycker att vi bjude med av oss mkt.. men nu när vi inte får ha kvar en länk till våra sidor
kvittar det... låter som en liten löjlig grej men ???!! ja kan ha fel men ja vet inte
vi är i allafall flera som reagerat lika tyvärr

Hej Tuffe!
Och tack för din åsikt, bättre att träda fram än att smyga i vassen.
Tro oss, det är en svår avvägning över regler hit och dit.

Dina inlägg där du delat med dig av dina erfarenheter och tips har varit mycket givande för medlemmarna där du hjälpt många. (Detta var den främsta tanken när Guppa.se föddes, att dela med sig av sina kunskaper och erfarenheter)
Att din signatur sedan innehållit en länk och verksamhetsbeskrivning som vattenskotermekaniker har aldrig varit ett problem!

Problemen började när det började ploppa upp mindre seriösa aktörer som enbart var ute efter direktlänkning/reklam utan som helst bidra till forumets medlemmar.(Aktörer som vi direktbannat och rensat deras inlägg omgående)
Vi blev helt enkelt tvungna att göra något åt saken, fel eller rätt? Detta var vårt sätt att få bukt på problemet och få möjlighet att radera dessa inlägg och användare.

Och givetvis blir detta även ett problem för våra betalande annonsörer där reglerna är till för att gynna alla företagare som valt att betala för att annonsera, och som i slutändan är orsaken till att sajten kan existera, den kostar både tid och pengar att dra runt. Vi premierar att de som annonserar, ska få ut så mycket som möjligt av sina nedlagda pengar.

Vi jobbar för tillfället på en Facelift för att uppdatera både design och systemen där en del av dagens problem ska bort, som exempelvis den dålig sökfunktionen som phpbb forumet innehåller.

Glöm ej att vi själva är entusiaster som bara vill skapa en bra och trevlig mötesplats.
Vi tar gärna emot tankar och idéer på hur vi kan förbättra sidan eller för att få bukt på ovanstående problem på bästa sätt.
Www.JetskiService.Se

Re: Vad händer med Guppa?? 13 år 5 månader sedan #39324

• Tuffe
  • Tuffe Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Som sagt ja förstår varför regeln kom till.. tycker inte heller att den ska tas bort
men man kan ju betala/bidra på flera sätt än med pengar vilket ja hoppades på att ja kanske gjorde lite i allafall :)

Så även om ja inte köpt mig en annons plats vilket inte skulle funka då ja inte vill ha mera jobb då min firma faktiskt är en bisyssla (ännsålänge) då ja har ett annat jobb dagtid :)

Men som sagt jag förstår varför regeln kom till..
MEN kanske borde funnits nån mer liten "klausul" däri men det e bara va ja tycker
Www.JetskiService.Se

• Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.068 sekunder