Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: äntligen! 14 år 11 månader sedan #28375

• h2racing
  • h2racing Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0

kigge88 skrev:
Hur går denna skoter?

Hur menar du nu? hastigehet? missljud i motorn? gasrespons? :)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: äntligen! 14 år 11 månader sedan #28393

• marzian
  • marzian Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
tror vi kan lägga ner "kukmätar" tävlingen nu ;) ..jag är ändå snyggast,rikast,bäst,snabbast,värst,coolast,och den roligaste på sjön med vattenskoter(där jag kör och är den enda som kör skoter) ;) ..

menade en trippel 2 takt vill jag ha ;) ,,satt i min egna lilla värld och skrev nåt annat först ;)

också lite nyfiken på hur den går,,toppfart?? stiger den mycket ur vattnet när den planar eller ligger den lite lägre??vinglig?

Re: äntligen! 14 år 11 månader sedan #28394

• harre
  • harre Profilbild
  • New Member
  • New Member
Så jäkla trist att läsa sånt här, påminner en del om pwctoday.com och dryga amerikaner... Vi vattenskoterägare är inte så många i sverige och då gör man väl bäst i att hålla ihop och ha en trevlig attityd än att hålla på och dryga som 14-åringar? Hade en Waveblaster1 innan min Rxp-x och alla vet väl att en 2-takt är hur coolt som helst! Modellen du har var för övrigt den första skoter jag testade på en semester i Grekland! Välkommen tillbaka i träsket igen och hoppas skotern håller i sommar! var håller du till?
Mvh Staffan

Re: äntligen! 14 år 11 månader sedan #28395

• harre
  • harre Profilbild
  • New Member
  • New Member

Eee skrev: Efter en hel del forum läsning genom åren, så tror jag att jag har hittat den största idioten på detta forum. Behöver jag nämna något namn?

Grymma videos=)
Mvh Staffan

Re: äntligen! 14 år 11 månader sedan #28399

• marzian
  • marzian Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
ska nog vänta tills kigges blir till salu :-D

är det bra bottenvrid i yamahas 2 takts tripplar??

håller med dig om attityden bland vissa,,men ibland får man läsa mellan raderna och då är det lite på skoj bara :-D ,vilket även brukar visa sig om man läser hela tråden..

rötägg finns på varje forum jag varit på iaf,,men dom brukar sållas ut tillslut då det blir känt av andra medlemmar att man inte ska bry sig i det dom skriver..

min wr 650 går fan bara på 2 cylindrar och nu orkar jag inte öppna huven igen och se varför den gör det :-D ljudet i en 2 takt trippel är så så underbart :-D

Re: äntligen! 14 år 11 månader sedan #28400

• eee
  • eee Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

harre skrev:

Eee skrev: Efter en hel del forum läsning genom åren, så tror jag att jag har hittat den största idioten på detta forum. Behöver jag nämna något namn?

Grymma videos=)

Hehe tack. Och dessutom förekommer bara 2-takt i mina videos. Det är inte för att jag försöker vara bakåtsträvande eller så men 2-takt passar helt enkelt mycket bättre i jetski eller snöskoter enigt min mening, iaf som vikt kontra effekt ser ut idag.

Tycker även att trådskaparen skoter ser riktigt fin ut, skulle inte förvåna mig om den är värd mer än en RXT om 10 år om den hålls i fint skick. Är det en trippel i TS skoter? Har inte åkt vattenskoter med trippel men en snökoter trippel går riktigt fint. Ofta en lättare motor som kan ge 200 hk ur utan kompressor turbo eller motsvarande. Inte så pjåkigt med 2-takt mer än miljömässiga skäl och ev bränsle/olje förbrukning beroende på teknik.
FZR
Tillsalu, vid intresse hör av dig till erikaga(at)kth.se

Min Youtube Kanal

Re: äntligen! 14 år 11 månader sedan #28404

• h2racing
  • h2racing Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member
För er som undrar så är den tre cylindrig och är en Yamaha waveraider 1100 triple -95

Enligt mätaren går den 48-50 knop. Från stillastående kan gasresponsen va lite seg innan den kommer upp i varv. Ligger man i 20 knop så drar den i väg ganska bra :)

Re: äntligen! 14 år 11 månader sedan #28452

• rx-millenium
  • rx-millenium Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
är ganska övertygad om att THEPIMP inte har en polare i hela världen utan åker omkring ensam, sådana som han måste köpa polare. LOVE AND PEACE

Re: äntligen! 14 år 11 månader sedan #28455

• daniel_k3
  • daniel_k3 Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member

godingodin93 skrev: För er som undrar så är den tre cylindrig och är en Yamaha waveraider 1100 triple -95

Enligt mätaren går den 48-50 knop. Från stillastående kan gasresponsen va lite seg innan den kommer upp i varv. Ligger man i 20 knop så drar den i väg ganska bra :)

Ser ruskigt fin ut! kul att du fått igång den!! även om jag nu kör seadoo 4-takt kompressor så måste jag hålla med om att yama 2-takt e riktigt skoj!! Saknar min GP1300 och Waveblaster2 RXT´n e ju som en färja om man jämför..
Lyssna inte på idioter som bara ska förstöra glädjen, skoter kör vi för de e kul!!!

haha, börja tjata om att folk stör sig på 2 takt... för vadå? folk stör sig aldrig på 4-taktare?
Trailer e ju fan en del av Skoterkulturen, den ska ju ändå tankas, tvättas och kollas över varje gång!!!!

Till sist men inte minst, ska man ge sig in i en kukmätartävling på detta forum krävs nog mer än en RXT-X, lyfter därmed hatten till killarna i projekttråden som håller drömmarna vid liv!
GP1300R - 2007 SÅLD

Re: äntligen! 14 år 11 månader sedan #28471

• t-h-e-p-i-m-p
  • t-h-e-p-i-m-p Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Nån rxt-x är inget å skryta om :P. inte bästa potentialen för ax å fart i det Skrovet.

Men som snabbast ax å fart i original utförande, håller sig rxt-x 08 sig bra, för att vara 3 år gammal iaf.

Sidan laddades på: 0.075 sekunder