Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: äntligen! 14 år 11 månader sedan #28319

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

t-h-e-p-i-m-p skrev: 2-takt låter..... mycket nog för att störa omgivningen REJÄLT =/. Sen vill jag inte tala om dem som sjösätter skotern med bil varje gång dem ska åka :mad2:

Ännu ett positivt inlägg av The Pimp, nu får du väl ta och ge dig, på dig läter det som alla skall ha det nyaste och ha sjötomt så att den kan ligga på en flytbrygga.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: äntligen! 14 år 11 månader sedan #28320

• t-h-e-p-i-m-p
  • t-h-e-p-i-m-p Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 0

Robban skrev:

t-h-e-p-i-m-p skrev: 2-takt låter..... mycket nog för att störa omgivningen REJÄLT =/. Sen vill jag inte tala om dem som sjösätter skotern med bil varje gång dem ska åka :mad2:

Ännu ett positivt inlägg av The Pimp, nu får du väl ta och ge dig, på dig läter det som alla skall ha det nyaste och ha sjötomt så att den kan ligga på en flytbrygga.

ja såklart! värdelöst annars :mad2: :mad2:

Re: äntligen! 14 år 11 månader sedan #28321

• tekan03
  • tekan03 Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
The pimp chilla lite... Man moste inte alls ha det nyaste hela tiden och man klarar sig perfekt utan sjötomt!!! Jag bor själv med min mamma pappa och lilla syster i en 3:A i Solna. Vi har skotern i garaget funkar helt strålande! Vi har en skoter istället för en fin bil.. MKT BÄTTRE!
PS. Den lite äldre yaman var ju as ball! :winner:

Re: äntligen! 14 år 11 månader sedan #28323

• t-h-e-p-i-m-p
  • Senior Member
  • Senior Member

tekan03 skrev: The pimp chilla lite... Man moste inte alls ha det nyaste hela tiden och man klarar sig perfekt utan sjötomt!!! Jag bor själv med min mamma pappa och lilla syster i en 3:A i Solna. Vi har skotern i garaget funkar helt strålande! Vi har en skoter istället för en fin bil.. MKT BÄTTRE!

Å VIIIIIIIIIII E AIIIIIIIIK. skotern är i en båtklubb ( sitter ihop med 4ra stycken bryggor) säger bara : "Putta i den när du vill åka,tänk inte på idiotiska saker såsom bil å trailer :winner: ". 300kr om året kostar det, inge nattvakt heller =).

åka ner med bil å trailer är bara :winner: VÄRDELÖST IMHO! vilket projekt att hålla på så :winner:

Re: äntligen! 14 år 11 månader sedan #28324

• t-h-e-p-i-m-p
  • Senior Member
  • Senior Member
eventuellt kan man ha skotern på badbryggan på båten, som en i båtklubben har (den på bilden). Smart det med, så man slipper dra skotern efter båten :P

Re: äntligen! 14 år 11 månader sedan #28325

• hettingermarin
  • hettingermarin Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member

t-h-e-p-i-m-p skrev:

tekan03 skrev: The pimp chilla lite... Man moste inte alls ha det nyaste hela tiden och man klarar sig perfekt utan sjötomt!!! Jag bor själv med min mamma pappa och lilla syster i en 3:A i Solna. Vi har skotern i garaget funkar helt strålande! Vi har en skoter istället för en fin bil.. MKT BÄTTRE!

Å VIIIIIIIIIII E AIIIIIIIIK. skotern är i en båtklubb ( sitter ihop med 4ra stycken bryggor) säger bara : "Putta i den när du vill åka,tänk inte på idiotiska saker såsom bil å trailer :winner: ". 300kr om året kostar det, inge nattvakt heller =).

åka ner med bil å trailer är bara :winner: VÄRDELÖST IMHO! vilket projekt att hålla på så :winner:

vad hände med din sjötomt??
jag hyr grannens garage vinter tid 1000/mån, säkrare! Vad har du för försäkring? Alandia täcker då inte det där. Om man läser avtalen grundligt så fungerar ej det där, de vill säga att du inte lämnar den mer än 7 dagar i sträck? eller 10? vid bevakad brygga.

Hur gammal är du? Efter som att du har så mycket pengar och dyr sjötomt (fast ligger vid en båtklubb) så kan väl du passa på och visa dit manshion? Vad har du för taxeringsvärde på de?

Spännande att se hur du bor! Ja menar, de ska vara sjötomt och nya grejer, men du ligger vid en båtklubb? :winner: :winner:
Återförsäljare av Respo trailer
Luma Klass III Kättinglås
Rindab:s Sortiment
www.hettingermarin.se
072-238 3900

Re: äntligen! 14 år 11 månader sedan #28328

• t-h-e-p-i-m-p
  • Senior Member
  • Senior Member

hettingermarin skrev:

t-h-e-p-i-m-p skrev:

:winner:

reggad 2011, din färsking =P. klart man har den i värme garage på vinter tid. btw Mycket roligare å ha den i båtklubben med fullt med kompisar (som åxå har skoter) än att ha den själv på en sjötomt eller ha den på en trailer med en bil :winner: .

Re: äntligen! 14 år 11 månader sedan #28332

• tekan03
  • tekan03 Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
e faktist DIF:are! :roll:

Re: äntligen! 14 år 11 månader sedan #28333

• marzian
  • marzian Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
för att visa en annan bild här nu...

jag har råd att köpa nyare skotrar men har ändå valt att ha dom maskiner jag har pga att jag tycker det är rolig,,,men jag har andra intressen också och ser tjusningen i att åka för skoj och inte för att se tjusig ut..visst kan jag ha kollat lite på nån nyare sea doo eller yamaha,,men mitt intresse står inte i nivå med kostnaden för en ny..

jag har aldrig sett nån som gillat att åka ut och fiska som har köpt en regal eller bayliner för det :) ,,så jag säger det många sagt,,tagga ner på pikarna,krävs mer stake att ha och hålla en äldre maskin igång,,köpa en ny kan fan alla göra om dom skulle vilja nog mycket,utbudet är obegränsat :)

har sjötomt också så nu var det sagt :) 2 takt ska det va sa en vis herre här på guppa :) håller bara med :)

Re: äntligen! 14 år 11 månader sedan #28334

• hettingermarin
  • hettingermarin Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
reggad 2011, din färsking =P. klart man har den i värme garage på vinter tid. btw Mycket roligare å ha den i båtklubben med fullt med kompisar (som åxå har skoter) än att ha den själv på en sjötomt eller ha den på en trailer med en bil :mad2: .[/quote]

:mad2: Japp! Aldrig ägt en skoter innan så har inte sett de nödvändigt att vara medlem i en skoter hemsida sen nu! :mad2:

Jag har den i garage även sommartid då ja inte har den på landet
pga stöldrisken samt försärkingen.

hahah, färsking! visst, en guppa färsking! :mad2: ser att du är en senior! medlem 2010! WOW
Ta dig ut till mellanskärgården i stockholm till ålön i sommar så kan vi se vem som är så mycket färsking på sjön! :mad2:

marzian skrev: för att visa en annan bild här nu...

jag har råd att köpa nyare skotrar men har ändå valt att ha dom maskiner jag har pga att jag tycker det är rolig,,,men jag har andra intressen också och ser tjusningen i att åka för skoj och inte för att se tjusig ut..visst kan jag ha kollat lite på nån nyare sea doo eller yamaha,,men mitt intresse står inte i nivå med kostnaden för en ny..

jag har aldrig sett nån som gillat att åka ut och fiska som har köpt en regal eller bayliner för det :mad2: ,,så jag säger det många sagt,,tagga ner på pikarna,krävs mer stake att ha och hålla en äldre maskin igång,,köpa en ny kan fan alla göra om dom skulle vilja nog mycket,utbudet är obegränsat :mad2:

har sjötomt också så nu var det sagt :mad2: 2 takt ska det va sa en vis herre här på guppa :mad2: håller bara med :mad2:

Helt rätt! :mad2: känner mig nog träffad där med att köpa nytt mot gammalt :mad2: hahah
Får hem min skoter på fredag, ska direkt till Svedbergs-bil i Spånga för installation av gps-sändare, samt gps. :mad2: Sen i nästa vecka inkörning och sen pwc :mad2:
Återförsäljare av Respo trailer
Luma Klass III Kättinglås
Rindab:s Sortiment
www.hettingermarin.se
072-238 3900

Sidan laddades på: 0.068 sekunder