Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Yachtsafe GPS larm 15 år 1 vecka sedan #27572

• mrsnoggen
  • mrsnoggen Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej !

Monterade häromdagen ett Yachtsafe gps larm i skotern. Väldigt enkelt att instalera och kom smidigt igång. Larmet svarade på sms medelanden och skickade tillbaka positionen. Dock är det ett litet problem med larmet.

Det larmar inte om jag flyttar skotern. Har försökt provosera fram larm men får inget sms då skotern flyttas. Skickar jag ett sms om position så stämmer det. Men jag får inget larm när den flyttas? Är det något jag missat eller vad kan felet vara?. :shock:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Yachtsafe GPS larm 15 år 6 dagar sedan #27580

• buse
  • buse Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 5
Misstänker att du larmat på larmet?

Om du önskar ett snabbt svar så tycker jag du ska ringa Yachtsafe direkt, kanonbra service via telefon. 031 220070

Re: Yachtsafe GPS larm 15 år 6 dagar sedan #27581

• mrsnoggen
  • mrsnoggen Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
japp har larmat på det via dosan samt även provat att larma på via sms.
Ja det är nog det smidigaste. får ringa dem på måndag.

Re: Yachtsafe GPS larm 15 år 5 dagar sedan #27611

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Hur långt flyttade du skotern? Troligtvis har den viss felmarginal så att den inte larmar av misstag vid dålig positionering (den kan då visa typ 50-100 meter fel och då blir det ju som att den flyttats!). Kör iväg den en bra bit så ska du se att den borde larma. I annat fall så gör du som BUSE skrev.

Lycka till!
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: Yachtsafe GPS larm 14 år 11 månader sedan #28663

• allanos
  • allanos Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Har införskaffat ett Yachtsafe Gps larm till min nya sea doo , ser enkelt ut att montera , men hut fungera det ?

jag gav gps sändaren till min återförsäljare som skulle hjälpa mig montera den (auktoriserad verkstad) När den är inkopplad och får stöm , hur aktiverar man den står inte så tydligt i manualen? man ska skicka nått sms men till vilket nummer och hur vet man att man skickar till just sin gps ?
finns det ett telenor sim kort redan instoppat ?
jag har försökt ringa Yachtsafe men dem kan inte hjälpa mig få svar på dessa frågor.

någon som har gjort detta inna och kan vägleda mig lite ?
# Sea Doo Rxt-X 260 as 2011 #
# Respo Trailer #

Re: Yachtsafe GPS larm 14 år 11 månader sedan #28665

• calle
  • calle Profilbild
  • New Member
  • New Member
Om du tittar i manualen som ligger i den lilla lådan som du fick larmet i så står det (tycker jag iaf) väldigt tydligt hur du går tillväga. ;)
Köpte du den genom forumet så borde du även ha fått ett A4 papper med instruktioner.
Om du inte har något av dessa så borde du reklamera.
Mvh/Calle
Old: GTX -02
New: RXPX -08

Re: Yachtsafe GPS larm 14 år 10 månader sedan #29650

• copilot
  • copilot Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Jag anser att Yachtsafe GPS larm är ett stort problem just nu. Testade att skicka status till vattenskotern och fick till min förvåning inget svar från larmet?? Oavsett hur jag gjorde fick jag ingen kontakt med larmet. Fjärrkontrollen indikerar att larmet aktiveras men så var inte fallet. Efter en del konstaterande ringde jag slutligen supporten. De hade ingen support just när jag ringde (på dagtid???) utan fick ett samtal två dagar senare istället.

Killen från Yachtsafe berättade att de visste om en bugg som slog ut larmet. Man vet alltså om sånt här utan att meddela kunderna?? För att få bukt med det här ville de att jag skulle dra ur externa strömmen och vänta i en vecka. Efter det ska man tydligen kunna sms:a in en ny programvara i larmet.

Jag undrade hur man löser försäkringsbiten om nu skotern blir stulen under den där veckan larmet är helt utslaget. Det kunde man inte svara på och de skulle återkomma. Detta är snart en vecka sedan och jag har fortfarande inte hört av dem?? Så nu står jag med avstängt larm och jag vet inte ens hur jag ska uppgradera det när nu larmet varit urkopplat i en vecka. Jag har försökt få tag i supporten utan resultat.

Jag tycker bara sånt här är så sjukt oseriöst. Fattar de inte att sånt här biter tillbaka i baken mot deras verksamhet så vet jag inte vad jag ska säga. Larmet fungerade i några veckor efter inköp och sen hängde det sig. Undra hur länge det var utslaget innan jag märkte det?? Förtroendet har fått sig en knäck eftersom man inte vet när, var och hur larmet lägger av. Ska man skicka statussms 2-3 gånger om dagen för att kolla om det fungerar?

Undra vad försäkringsbolagen tycker om deras sk GPS-larm som fungerar "ibland"? Att larmet kan strula köper jag, men jag köper inte att man sk-ter i att höra av sig. De hade tex lätt löst detta genom att skicka ett ersättningslarm tills dess mitt eget varit urladdat så uppgradering kan ske.

När det blir så här rekommenderar jag ingen att köpa Yachtsafe GPS larm...

Sea-Doo RXT IS 260

Re: Yachtsafe GPS larm 14 år 10 månader sedan #29673

• Tuffe
  • Tuffe Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 23
Tråkigt att du har problem med ditt larm.

Om det är någon mer därute som har problem med just Yachtsafe GPS-larm får ni gärna skriva det så vi kan ta frågan vidare till tillverkaren.

Vi själva har varit supernöjda med larmen!
Www.JetskiService.Se
Servar alla Skotermodeller, Atv´s Och Snöskotrar

Kör: Kawasaki, Canam

Re: Yachtsafe GPS larm 14 år 10 månader sedan #29888

• copilot
  • copilot Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
I förrgår fick jag ett mail från Yachtsafe. Förmodar att alla andra kunder fick ett också. Via innehållet i mailet kunde jag nu uppgradera till en ny version av larmet. Gjordes smidigt med ett sms (lite imponerade att de fått till de där faktiskt) och det tog några minuter att få in den nya versionen.

Så nu fungerar mitt larm felfritt och det är frid och fröjd i stugan igen...

Sea-Doo RXT IS 260

Re: Yachtsafe GPS larm 14 år 10 månader sedan #29939

• magnusbengtsson
  • magnusbengtsson Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Till er som har yachtsafe-larm:
Har ni några problem med att det belastar batteriet för mycket eller stämmer det att det klarar en vinter utan underhållsladdning?
Blev avrådd att köpa av en kille men misstänker att han inte hade koll!

/ Magnus
Järnbröderna AB
Sea-Doo GTX Limited iS 260 2011

Securmark Stöldskyddsmärkning
Garmin 620 flushmount, BlueChart G2 Vision VEU711L
Jobe Binar towable

Sidan laddades på: 0.087 sekunder