Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Renoverat motor gp1200, låter högt & går snålt? 13 år 8 månader sedan #38289

• aholml
  • aholml Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej!
Någon med erfarenhet?

Har bytt vev pga ett haveri som pajade veven och blocket i GP1200. Hade en reservdelsmotor från xl1200 som jag tog blocket, cyl och kolvar från.

Nu går den, men låter som fan. Verkar inte vara något dämpande vatten i avgassystemet, men den går inte varm. Otydlig beskrivning i servicemanualen hur slangarna ska sitta, men tror det är rätt.

Dessutom tror jag den går snålt, dör vid hastigt gaspådrag. Detta kan iofs bero på att det på xl1200-blocket inte fanns vacuumanslutningar till alla tre fuggarna, har använt två T-kors.

Vad är egentligen skillnaden på dessa två motorer? kolvarna i xl1200 hade mindre diameter. Förgasare har jag bara från gp1200, tändmodul osv finns från xl1200 men inte monterat.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Renoverat motor gp1200, låter högt & går snålt? 13 år 8 månader sedan #38297

• aholml
  • aholml Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Har nu läst ett gäng servicemanualer, så nu är jag klokare. Säljaren av reservdelsmotorn hade fel, den är från en waveraider 1100. Den hade bara en soppapump. Kanske är det även så att limpan inte passar riktigt :mad2:

Någon som provat montera elektrisk bränslepump med tryckregulator? Vill egentligen ändå göra det då jag tror den skar för att en cylinder gick för torrt. Bättre att en elmotor lägger av helt än att en membranpump blir dålig. Det märker man inte om man inte kollar stiften som en idiot.

Tyckte iofs det var lite konstigt att kolvarna från gp1200 var större än xl1200. Skruvade ihop ändå. Så går det när man skruvar om nätterna, trött som en gurka. Motorbetäckningen på gp1200 är 65U, waveraider 63M

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.057 sekunder