Anderzzon skrev: Den visar inte att learning mode är aktiverat, det skulle vara om mjukvaran har buggat ur och learning mode är aktiverat ändå? Ska försöka få tid att åka ut idag eller imorgon och testa att aktivera learning mode och se vad som händer då.
Har inte lyckats få tag i verkstaden på telefon idag, får se om de svarar på mitt mail istället.
Jag har en exakt likadan skoter med samma symptom. Servade den själv innan jag ställde av den förra säsongen. Jag böt olja,filter, stift, sprutade in konserveringsolja (yamalubes sortiment) i trottlarna (innanför luftfiltret) startade motor och slog av direkt + sprutade lite mer igen innan jag skruvade tillbaka filtret och plastkåpan.Innan servicen så hade jag i medel i bensinen som ska "konservera" bränslet för längre avställning, fanns 10-15 liter bensin i tanken.
Nu tankade jag i ca 40 liter bensin och startade skotern, den vill inte accelera riktigt och toppfarten är 70km/h mot ca 95 km/h förra säsongen!
Motorn drog även ca dubbelt så mycket bränsle som vanligt och det luktade bensin.
Kändes även som den vibrerade något mer än vanligt.
Var ska man börja leta fel?? Tips?
Läste på greenhulk att det kunde bero på olja som fastnat i luftfiltret, ska beställa ett nytt ,typ riva powerfilter eller R&D high flow air breather som verkar vara byggda av annat material än papper (som olja fastnar i och täpper igen) + eventuella "konor" som man monterar innanför luftfiltret där flammskydden sitter original. Ska vara godkända om man monterar dessa tillsammans med de effekthöjande luftfiltren, iallafall i Usa.