Hej igen Pelle!
Vet att jag svara en liknande tråd med exakt samma information, med lite bra bilder på hur man skapar sitt "egna" chip.. Använd sökfunktionen på mitt username för att leta om du har tiden..
Eller så köper du detta chip från exempelvis 4tecperformance.com eller liknande webbshop.
ry115_20.jpeg
$19.95
The Riva Cat Temp Sensor Chip is a must when removing the OEM catalytic converter on Yamaha 1200 Powervalve engines. The circuit is designed to mimic the signal sent to the OEM CDI by the catalytic converter’s temperature probe preventing CDI flutters, warning devices sounding and engine shut downs due to cat removal. Can be used with stock or modified OEM CDI’s. Plugs directly into factory wiring harness.
Detta chip är egentligen bara ett "motstånd" inbyggd i ett kontaktstycke.
Om du hade bråttom att komma i sjön så kan du alltid göra ditt egna "chip" för typ 3kr på Elfa el liknande elektronikhandel.
Vad jag dock har förstått så varierar det korrekta ohm-antalet något beroende på årsmodell?(Någon kanske kan verifiera detta 100%?)
Detta var iallfall det jag tidigare hittat på nätet, dvs vi kan dra slutsatsen att om du har en 2005-2008 kommer alltså inte "Rivas chip" fungera.
all carb boats use a 1k ohm resistor (ready made chip)
efi 03-04 use a 1k ohm (or ready made chip)
efi 05-08 use a 2k or 2.2k (homemade) 90% of the later models will work with the sensor hooked up, but to be for sure, use the 2K ohm
Köp ett av varje för att testa.. Bara böja till och trycka in, buntband/smältlim eller liknande för att göra den lite mer permanent.