Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

GP 1300 -07. Separat eller blanda direkt i soppan? 13 år 11 månader sedan #35666

• vedboden
  • vedboden Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
Tjosan!

Har en Yamaha GP1300R -07 som gått 12h, den är helt 100% original och jag undrar om man bör sätta på ett block oil kit på en så pass ny maskin?

Jag vet att många rekommenderar det till dom lite äldre gp1200 osv, men det kanske är lika vanligt med trubbel på dom nyare gp1300 också?

Någon som haft problem med detta?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: GP 1300 -07. Separat eller blanda direkt i soppan? 13 år 11 månader sedan #35669

• pwc
  • pwc Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
pg 1300 har en säkrare oljepump.
Men för säkerhets skull så kan du kolla
runt lite på pwctoday.com
Där stå allt om alla maskiner .
Om det är/varit problem med oljepumpen så står
det där.

m.v.h

Re: GP 1300 -07. Separat eller blanda direkt i soppan? 13 år 11 månader sedan #35683

• buse
  • buse Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 5
Better safe than sorry ..Ett block off kit kostar vadå 100kr, visserligen får du räkna med en dags jobb. Men till skillnad från ett totalras alá 10-20.000kr så kan det vara värt det.

Men o andra sidan så vet jag fler som kört utan några som helst problem med oljepumpen.. Som sagt, rena lotteriet tyvärr.

Re: GP 1300 -07. Separat eller blanda direkt i soppan? 13 år 11 månader sedan #35744

• vedboden
  • Premium Member
  • Premium Member

BUSE skrev: Better safe than sorry ..Ett block off kit kostar vadå 100kr, visserligen får du räkna med en dags jobb. Men till skillnad från ett totalras alá 10-20.000kr så kan det vara värt det.

Men o andra sidan så vet jag fler som kört utan några som helst problem med oljepumpen.. Som sagt, rena lotteriet tyvärr.

Tyvärr så har jag minst sagt tummen mitt i handen, ju mer jag mekar desto mer saker går sönder, så även om jag kan få tag på saker billigt så måste jag frakta maskin minst 10 mil till vettig mekaniker och sen betala för det, det blir inga 100kr.

Jag förstår att det är säkrare att blanda direkt i bensinen, men om 1% eller till och med färre har haft problem med oljepumpen i yamaha gp 1300 så tycker jag inte det är någon ide, jag vill självklart ha separat oljeblandning men inte om det finns risk för ras.

Du vet fler som kört utan några som helst problem, vet du någon som har haft problem?

Re: GP 1300 -07. Separat eller blanda direkt i soppan? 13 år 11 månader sedan #35745

• vedboden
  • Premium Member
  • Premium Member

Pwc skrev: pg 1300 har en säkrare oljepump.
Men för säkerhets skull så kan du kolla
runt lite på pwctoday.com
Där stå allt om alla maskiner .
Om det är/varit problem med oljepumpen så står
det där.

m.v.h

jag ska kolla där, tack för svaret.

Re: GP 1300 -07. Separat eller blanda direkt i soppan? 13 år 11 månader sedan #35746

• vedboden
  • Premium Member
  • Premium Member
hitta en tråd på pwctoday där frågan tas upp och tydligen ska oljepumpen vara bra men däremot så är slangarna från den inte speciellt säkra, dom rekommenderar att byter ut dom var 2a-3e år eller iaf inspekterar dom.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.058 sekunder