Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Yamaha waveraider 700cc 1995 14 år 2 månader sedan #34074

• exiit
  • exiit Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hejsan Guppare!

Jag har precis köpt 3 st yamaha waveraider 700cc, dessa är min(a) första vattenskootrar jag ägt så är helt ny på dessa motorer, jobbar till vardags med stridsbåt 90. Av de jag köpte så är det en som fungerar, en som är skuren i nedre vevstakslagret och en som rasslar samt saknar lite delar typ styre och "styrkopp"?!
Har rivit den med skuret vevstakslagret och beställt nytt vevparti från florida samt en ny kolv och ringar. Skulle klart kollat här först! Men upptäckte Guppa.se idag! :D
Så jag har även lite frågor nu också till er alla. Om jag skulle vilja ha lite mer flås i dem? Passar 760cc cylindrar på 700 blocket?
Vad kan jag mer byta? förgasare? till salu någon?
Går även och funderar på att sätta i en 1100cc motor och är det någon som har erfarenhet av det och om en sådan passar? finns 2 extra motorfästen som inte används till 700cc på den.
Någon som har en liggandes? ;)
Ursäktar för alla frågor men som sagt är helt ny på dessa maskiner. Och är det någon som har delar till dem och vill käna en slant hör gärna av er!
jag uppskattar alla info jag kan få om dessa maskiner.
Jag kommer lägga ut bilder på projektet och scootrarna asap!
Mvh John.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Yamaha waveraider 700cc 1995 14 år 1 månad sedan #34334

• kigge88
  • kigge88 Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
1100cc motorn ska passa rätt i om jag inte minns fel. Har själv renoverat en sådan här skoter :D finns en projekttråd om det här på sidan.

Lycka till!
4. Sea Doo Rxp-X -08 76H

3. Yamaha Waveraider 1100 Triple -96 0,5H Såld
2. Sea Doo Rxt-X 255 -09 29H Såld
1. Sea Doo Rxt -05 109H Såld

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.097 sekunder