Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Nackdelar/Fördelar med Yamaha FZR 2010? 14 år 11 månader sedan #27845

• drusken
  • drusken Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej! Skall åka och kika på en Yamaha FZR nu i veckan.. Tänkte ha den och hyra ut den lite i sommar samt köra en del själv. Av det jag har läst så verkar väl Yamaha som en av dom bättre maskinerna på marknaden när det gäller Service och Driftsäkerhet. Men ni som äger och kör dom får gärna ge mig lite tips om vad som skall tänkas extra på. Tips på försäkring och pris ?
Maskinen har gått som demo och det har precis gjorts första servicen.

Tacksam för snabba svar!

Mvh Robert

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Nackdelar/Fördelar med Yamaha FZR 2010? 14 år 11 månader sedan #27847

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

Drusken skrev: Hej! Skall åka och kika på en Yamaha FZR nu i veckan.. Tänkte ha den och hyra ut den lite i sommar samt köra en del själv. Av det jag har läst så verkar väl Yamaha som en av dom bättre maskinerna på marknaden när det gäller Service och Driftsäkerhet. Men ni som äger och kör dom får gärna ge mig lite tips om vad som skall tänkas extra på. Tips på försäkring och pris ?
Maskinen har gått som demo och det har precis gjorts första servicen.

Tacksam för snabba svar!

Mvh Robert

Och hur hade du tänk lösa frågan om försäkrings frågan när du skall hyra ut maskinen?

Mvh/Robban

Re: Nackdelar/Fördelar med Yamaha FZR 2010? 14 år 11 månader sedan #27875

• drusken
  • drusken Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
Läste att man kunde lägga till det som "tillläggs försäkring" hos ett bolag. Hur gör alla andra som hyr ut svart eller vitt?

Mvh Robert

Re: Nackdelar/Fördelar med Yamaha FZR 2010? 14 år 11 månader sedan #27876

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

Drusken skrev: Läste att man kunde lägga till det som "tillläggs försäkring" hos ett bolag. Hur gör alla andra som hyr ut svart eller vitt?

Mvh Robert

Alandia har en sådan försäkring tyvärr så är den ganska dyr med ett måste så att grjerna är försäkrade mot tredje person.
Sen är det inte många som hyr ut skotrar utan guide pga stor risk för skador på maskinerna, speciellt de motorstarka monsterna. Därför har många som kör guidade turer köpt typ Seadoo GTI130hk vilket ofta räcker för den ovan föraren.
/Robban

Re: Nackdelar/Fördelar med Yamaha FZR 2010? 14 år 11 månader sedan #27916

• propeller
  • propeller Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
Några fördelar med FZR är att det, som det verkar, är den snabbaste yamahaskotern i originalutförande. Utöver det så är det nytt för 2010 att ha badstege vilket inte tidigare årsmodeller av FZR har.

Nackdel är väl att den inte har så mycket finesser. Fx sho tex som har samma motor har även farthållare och no wake mode (ca 5 knop) vilket kan vara rätt behagligt. Hur den står sig mot andra märken vet jag inte. Om man i första hand är ute efter fart och fläkt så tror jag att fzr är ett väldigt bra val. Vill man ha lite mer finesser är fx sho ett alternatvi om man vill hålla sig till yamaha.

Om du däremot kan tänka dig att gå över till the dark side och ge dig på seadoo så har deras nya modeller en del fyndiga finesser. Minns inte vilken modell, men såg någon seadoo på båtmässan som hade inbyggda lanternor och inbyggda förtöjningstrossar fram och bak. Verkade väldigt fiffigt men då jag aldrig sett eller testat dessa i verkligheten så vet jag inte hur funktionella de är.
When I get sad I stop being sad and be AWESOME instead. True story!

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.059 sekunder