Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

wr 650 slirar iväg,,misstänker impeller.vilken? 15 år 7 månader sedan #23547

• marzian
  • marzian Profilbild Författare till inlägg
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 0
hej,har en wr 650 91-.
köpte skotern med havererad vevaxel,bytte vevstakarna samt lager och kolvar,,körde idag med den men misstänker att impeller är dålig då den inte suger i riktigt föräns den börjar plana ut,varvar upp till varvstopp om jag trycker fullt från stillastående till att när den börjar plana riktig suga ner varven och dra iväg,,,svarar bra på gasen och varvar upp direkt så motorn är det inge fel på.har även kollat så insug inte är blockat för impeller..

nu till impellern,är ute efter en som har lite mer fart egenskaper än acc,,tittat lite på olika solas modeller,undrar även om det är lös slitring på denna model eller om man måste byta hela huset?avståndet är ganska stort nu mellan den impeller som sitter där och huset,dock verkar impeller mest sliten,,.förslag på impeller och vad ni tror om att byta/inte byta slitring/del i huset..

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: wr 650 slirar iväg,,misstänker impeller.vilken? 15 år 7 månader sedan #23643

• anders gp
  • anders gp Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Hej , det är inte lös slitring tyvärr, det blir att byta huset. Jag hade också en WR 650 -91 som första skoter, min impeller var också helt slut, när jag monterat en ny blev hela skotern som ny!
Jag rekomenderar en sån här: NuJet YM-A5.0 den är billig (jag monterade en sån) jag tycker det är onödigt att slänga ner massa dyra pengar på en Skat-Trak eller liknande till en så förhållandevis billig och motorsvag skoter man känner ändå ingen skillnad.

Jag köpte min här: www.atlanticjetsports.com/nujet-.htm

Är slitringen också dålig tycker jag du ska köpa en sån här (jag har köpt 2, en till GP1300r och en till WB III 800) funkar kanon! : www.atlanticjetsports.com/pump_h ... r_ring.htm
RXP -07 Riva steg 1 +Moms ;) GPS 64,4 Knop

Re: wr 650 slirar iväg,,misstänker impeller.vilken? 15 år 7 månader sedan #23688

• marzian
  • Senior Member
  • Senior Member
kanon,,kollade idag vad yamaha ville ha,,impeller 2120:-ink och 5560:-ink för slitringen :o blir nog en beställning framöver i vinter så den är redo i sommar,.tack för svaret.

Re: wr 650 slirar iväg,,misstänker impeller.vilken? 15 år 7 månader sedan #23963

• marzian
  • Senior Member
  • Senior Member
jag älskar faktiskt min wr,kände det efter helgens åkning,,problemet med det är att jag nu börjar fundera på om vattnet är blåare på andra sidan viken :-D ,,funderar på att kolla runt lite efter en annan yamaha(läs nyare)med lite bättre stuns i..gillar stålfoder maskiner så om jag fattat rätt är en gp1200 ej R det man ska titta på??fyrtaktare kanske skoj också men gillar lukten av tvåtakt tidigt på lördag mornarna :-D ..

Re: wr 650 slirar iväg,,misstänker impeller.vilken? 15 år 2 månader sedan #25997

• marzian
  • Senior Member
  • Senior Member
blev en ny impeller till att börja med,den var bra i huset och den nya impellern passar så det nästan skaver lite i huset,helt perfekt,..den gammla var i aluminium och vääldigt sliten så skillnaden borde bli enorm :-D ..

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.064 sekunder