Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Skillnader mellan Fx SHOs modeller från 2009 och 2010 15 år 8 månader sedan #21489

• propeller
  • propeller Profilbild Författare till inlägg
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Tack mottaget: 0
Hej!

Ursäkta min okunnighet. Jag sökte efter detta men hittade inte i forumet och ber i förväg om ursäkt ifall detta ämne redan tagits upp (vilket det säkert har bara att jag inte hittade det).

Jag är alltså ny och noob. Jag tänkte köpa en ny yamaha fx sho och blev lite nyfiken. Vad är skillnaderna mellan modellerna från 2009 och 2010. Verkar som att det går att få dom från 2009 till ett fördelaktigt pris och skulle då jättegärna vilja veta alla skillnader mellan dessa modeller så jag vet vilken som är att föredra. Är de identiska kan det väl vara en bra idé att ge sig på 2009 då den går att få för några tusenlappar mindre?

Allt är intressant så skriv allt ni vet är ni snälla!

Tack på förhand
Propeller
When I get sad I stop being sad and be AWESOME instead. True story!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Skillnader mellan Fx SHOs modeller från 2009 och 2010 15 år 8 månader sedan #21493

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Så vitt jag vet så är den endast den nya färgen du får för den pris höjningen det blev på modell 2010. Skulle jag var du så skulle jag köpa en 2009 för att sen använda pengarna som mellan skilnaden blev till att köpa bensin för istället. Den enda nackdel jag kan se är att när du skall sälja maskinen så är årsmodellen ett år äldre vilket kan betyda lite på andrahands priset men ta då med i beräkningen att du fick den billigare än en 2010. Om det skulle vara någon annan skillnad så får du nog svar på det inom några timmar.
/Robban

Re: Skillnader mellan Fx SHOs modeller från 2009 och 2010 15 år 8 månader sedan #21536

• propeller
  • propeller Profilbild Författare till inlägg
  • Junior Member
  • Junior Member
Okej. Tack för svaret. Jag hoppas att du har rätt. Om det endast är färgen som skiljer så kan ju köper jag nog en jag hittade på blocket. Om jag förstod annonsen rätt så var det en sprillans ny CE-märkt 2009 för 150k.

Om någon vet nån annan skillnad än färgen och priset så är ni fortfarande välkomna att bidra med er kunskap :)
When I get sad I stop being sad and be AWESOME instead. True story!

Re: Skillnader mellan Fx SHOs modeller från 2009 och 2010 15 år 8 månader sedan #21593

• rivver
  • rivver Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Jag köpte en FX Cruiser SHO 2008 uttagen 2009 i våras och innan det scannade jag marknaden noga. Jag hittade inte heller någon annan skillnad än färgen...

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.062 sekunder