Har en 08:s Gp 1300R som har startproblem
Känns som att skotern skulle dra tjuvstörm på något vis.
Problem 1 va att de batteriet som jag hade i krackulerade kraftigt då pluss poolen helt enkelt bara var försvunnen en dag. Verkar som de blivit nå kortslutning efter som pluss polen på batteriet var mestadels svetsloppor utsmetad runt batteriet vid pluss poolen.
De jag gjorde då var att ta bort förlängarna till batteripoolerna och köpte ett nytt batteri. Har nu ett AMG batteri av märket DEKA. Nu har skotern funkat kanon ett par dagar men sen vart den stendöd igen. Den orkar knappt dra runt startmotorn. DÅ jag gnuggar på startmotorn ryker de efter en liten stund om kontakten strömkabeln som går till startmotorn. Jag lägger då ner och väntar ett tag. Som jag inbillar mig är att skotern drar tjyvström så jag kopplar startkablar. Jag gnuggar på ett tag och jävlas och till slut så hostar skotern igång sig och jag åker ut en sväng och den går som den ska och efter att jag kört runt någon minut så funkar allt som de ska hur bra som helst.
Detta problem har gått mig på nerverna under en tid så då kopplade jag bort PLUSSPOOLEN från batteri för att dne inte skulle dra tjuvström. Likt förbannat då jag skulle åka idag hade jag samma problem. Så idag gick jag igenom 30 minuter av samma problem och ikväll har jag nu tagit bort både pluss och minus poolen från batteri och suttit de även på laddning av en C-tek laddare för att skiten ska fungera imorgon.
Någon som har en naing om vad detta kan vara för fel ?
Ska även forska vidare på de imorogn om de är något som drar tjuvström. DÅ jag nu kommer att ha batteriet fullladdat imorgon och om skotern inte startar så måste de ju vara nå annat fel på skotern.
Kan minus poolen dra slut på batteriet ?
Någon idé vad de kan vara för nå annat fel annars?
Är precis som skotern surar ner sig eller och att all ström i batteriet är slut bara.
Tacksamm för svar
Detta inlägg skrevs sent och efter ett antal bärs ursäktar stavfel eller något gramatikfel