Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Dragögla Gp1300r "Hjälp" 16 år 1 vecka sedan #14900

• rallykalle
  • rallykalle Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej hallå

Har precis införskaffat mig en -08 Gp1300R och har ju kommit på att jag inte har en dragögla på den. Är de någon som har ett bra tips på hur man eftermonterar en sån på ett bra sätt och vad man ska använda sig av för saker? Även tips och tricks är välkomna på hur man monterar eller vilka saker man ska använda sig av osv ? en smidig ögla för att dra ring/vattenskider och dyligt är de jag är ute efter.

Någon kunnig i detta område ?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Dragögla Gp1300r "Hjälp" 16 år 1 vecka sedan #14904

• buse
  • buse Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 5
Så här har jag gjort på min och ett antal andra gpr:er och det har funkat!
Se till att ha så pass kraftig/stor plåt på insidan för tryckutjämningen..

Picture%20067.jpg

Re: Dragögla Gp1300r "Hjälp" 16 år 1 vecka sedan #14917

• rallykalle
  • rallykalle Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Har letat lite rundor nu på nätet och har listat ut att de där är Marifix´s låsbygel om jag inte är ute och cyklar ?

Har du modifierat något på insidan genom att sätta dit en större bit plåt eller nå stora brickor eller kör du den helt orginal som den är rakt genom chassit ? Ser även ut som att du har nå svart gummi/plast mellan chassit och bygeln vad kan de vara för nått tro ? :P

Re: Dragögla Gp1300r "Hjälp" 16 år 1 vecka sedan #14978

• buse
  • buse Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 5

Rallykalle skrev: Har letat lite rundor nu på nätet och har listat ut att de där är Marifix´s låsbygel om jag inte är ute och cyklar ?

Har du modifierat något på insidan genom att sätta dit en större bit plåt eller nå stora brickor eller kör du den helt orginal som den är rakt genom chassit ? Ser även ut som att du har nå svart gummi/plast mellan chassit och bygeln vad kan de vara för nått tro ? :P

Japp det är en Marifix, jag har använt mig av standardplåten som medföljer och det funkar att köra så, men jag skulle kolla över möjligheterna med en större om jag tänkt köra en massa ring m.m. -Lycka till!

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.054 sekunder