Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Vad för service måste göras på Seadoo GTX SC 185 HP 2003? 16 år 11 månader sedan #5867

• a2s
  • a2s Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
Går i tankarna att köpa denna modell eftersom den verkar passa mina behov, då jag vill ha en skoter som drar förhållandevis lite bränsle och relativ hög topp och marschfart. Vad som möjligen kan få mig att avstå är om servicekostnaderna skjuter i höjden jämfört med den styrpulpetbåt som jag numera tar mig fram med.

Enligt den servicemanual jag kommit över så verkar det inte röra sig om så många dyra delar som ska bytas ut förutom filter, olja, offeranod. Kompressorbrickorna står det inget nämnt om, men de ska bytas ut var 100:e timme om det rör sig om stålbrickor förstod jag det som. Även slitringen och impellern ska bytas ut vid behov även om det inte står nämnt.

Vad är det annars för service som måste göras som man inte gör så enkelt på egen hand och som inte nämns i manualen? Och vad skulle de serviceärenden gå på i så fall?

Själv räknar jag med att nyttja skotern mellan 20-25 timmar per säsong.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Vad för service måste göras på Seadoo GTX SC 185 HP 2003? 16 år 10 månader sedan #5937

• a2s
  • Premium Member
  • Premium Member
Antar att inte så många här äger en GTX 4-tec, utan snarare RXP och RXT. Servicen borde väl inte skilja sig så mycket från GTX så ni kan väl tala om vad för service ni gör själva eller lämnar in er skoter för. Detta är bland de stora knäckefrågorna för min del innan jag gör valet att köpa en.

Re: Vad för service måste göras på Seadoo GTX SC 185 HP 2003? 16 år 10 månader sedan #5969

• anders gp
  • anders gp Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Olja, oljefilter, stift, lite smörja i gasspjället, lite fett i lagret till impelleraxeln.
RXP -07 Riva steg 1 +Moms ;) GPS 64,4 Knop

Re: Vad för service måste göras på Seadoo GTX SC 185 HP 2003? 16 år 10 månader sedan #5971

• a2s
  • Premium Member
  • Premium Member
Var som jag trodde alltså. Låter som man kan göra sådant själv förutom att MAINT måste släckas av någon som har Bombardiers uppkopplingskit.

Re: Vad för service måste göras på Seadoo GTX SC 185 HP 2003? 16 år 10 månader sedan #5977

• anders gp
  • anders gp Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Ja det beror ju lite på... Om du lämnar in den och får servicen på papper är det ju till fördel när du ska sälja den. Men det är absolut inte svårt att göra det själv.
Ja "Maint" måste släckas av verkstad.
RXP -07 Riva steg 1 +Moms ;) GPS 64,4 Knop

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.058 sekunder