Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

2017 Sea-Doo UTAN kompressor? 9 år 4 månader sedan #46550

• FrozenKing
  • FrozenKing Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Ska hjälpa en kompis far att köpa vattenskoter, tänkte en GTI 2017. Det ska inte vara kompressorladdat, men har nu alla fått kompressor förutom Sparks? Finns det någon modell som INTE har kompressor? Vilken årsmodell tillkom kompressor?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

2017 Sea-Doo UTAN kompressor? 9 år 4 månader sedan #46551

• daniel
  • daniel Profilbild
  • Moderator
  • Moderator
  • Tack mottaget: 6
Hej

Alla GTI iår är utan kompressor. GTI 90 = samma motor som Spark HO, GTI 130 / 155 = 1503cc motorn utan kompressor.
Seadoo, det enda rätta :)

2017 Sea-Doo UTAN kompressor? 9 år 4 månader sedan #46552

• FrozenKing
  • New Member
  • New Member
''Välj mellan 130 eller 155 hk av den beprövade kompressorladdade Rotax-motorrn 1503.''

Står det om man läser på deras hemsida, dessutom felstavat, första bilden till vänster:
se.sea-doo.com/vattenskoter/recreation/gti-se.html

Last edit: av FrozenKing.

2017 Sea-Doo UTAN kompressor? 9 år 4 månader sedan #46561

• stänkan
  • stänkan Profilbild
  • New Member
  • New Member
Tja, det är "tryckfelsnisse" som skrivit tokigt.
Gti saknar kompressor om du läser den tekniska specifikationen på motorn, står där enbart sugmotor.

Det är en trevlig familjeskoter som jag rekommenderar.

Allt är ju beroende på vad man tänker nyttja den till, men här har du bra utgångsläge med en 130 alt 155hk, billig i service, soppa, förs mm samt plats för flera om så behövs.
Visst ni är inte snabbast på fjärden, men ni lär er och kommer in i det roliga sedan kan man byta om man känner att man behöver vara snabbast...

2017 Sea-Doo UTAN kompressor? 9 år 4 månader sedan #46562

• FrozenKing
  • New Member
  • New Member

stänkan skrev: Tja, det är "tryckfelsnisse" som skrivit tokigt.
Gti saknar kompressor om du läser den tekniska specifikationen på motorn, står där enbart sugmotor.

Det är en trevlig familjeskoter som jag rekommenderar.

Allt är ju beroende på vad man tänker nyttja den till, men här har du bra utgångsläge med en 130 alt 155hk, billig i service, soppa, förs mm samt plats för flera om så behövs.
Visst ni är inte snabbast på fjärden, men ni lär er och kommer in i det roliga sedan kan man byta om man känner att man behöver vara snabbast...

Jajamän! Tack. Har en GTI själv, just för att slippa kompressor. Tyckte det verkade konstigt att dem tryckt dit en kompressor. De ska ha den till att bada och bara ''cruisa'', han hade kollat på en Kawasaki men det är ju bara skräp. Har någon av GTX utan kompressor?

2017 Sea-Doo UTAN kompressor? 9 år 3 månader sedan #46583

• JonasL
  • JonasL Profilbild
  • New Member
  • New Member
Hej,
Jag har en GTX utan kompressor, 155 hk. Tycker att den passar oss bra, jag och frugan kan ta cruisingturer då det är en trygg och stabil maskin. Döttrarna åker själva eller med kompisar och är supernöjda :lol: Jag har en 2002, drygt 200h på mätaren, gör ca 95 km/h på topp. Blir sällan den farten då vi håller till på västkusten och sjön brukar sätta gränsen betydligt lägre.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.061 sekunder