Jag har problem med min vattenskoter. Det är en seadoo gsx rfi -00. Hade problemet i höstas innan jag tog in den för vintern. Problemet är att den är jätte svår startad när den ligger i vattnet. Startar alltid och lätt på land med tillkopplad vattenslang. Startmotorn går runt jätte bra men det tänder som inte till. Gnista är det. När den väl går så går den bra men det är just i start ögonblicket som den krånglar.
I vintras så tog jag ur motorn och skruvade bort cylindrarna men inte bottendelen med vevaxeln. När jag tagit bort "rotary valve" kåpan så märkte jag att skivan var böjd och hade märken i sig som att något hade följt med i rotationen och skrapat skivan och kåpan. Jag planade av kåpan för att få bort märkena och jag beställde en ny skiva.
Förutom skivan så har jag bytt kolvringar, oljefilter, impeller, slitring och batteri. Jag har ultraljudstvättat nästan allt jag plockade bort Jag trodde att det löste problemet men när jag la i den i veckan och provade i sjön så var det samma problem. Speciellt svårt är det om man fick igång den när den var kall och då åker en sväng och sen när den är varm är den svårare ändå att få igång.
Någon som har en ide om vad det vara?