Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

VTS inställningar? 16 år 11 månader sedan #4128

• jockewi
  • jockewi Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
Lite nyfiken på hur man ska ha vts:n inställd, är det mitten som gäller om det är "normala" förhållanden osv. eller vad är det som funkar bäst? Hur ska man ha den när man ska dra ex. ring eller wakeboard?
/ Jocke
Seadoo Rx -01

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: VTS inställningar? 16 år 11 månader sedan #4134

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3
för att skotern ska plana ut snabbt när du drar vattenring osv så är det nog bäst att du kör strålen i botten. så den riktas ner i vattnet så nosen går ner på skotern.

sen när du kommer upp i behaglig fart så kan du testa ställa allt i normal läge igen.
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Re: VTS inställningar? 16 år 11 månader sedan #4187

• dreasen
  • dreasen Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
Hej

Håller med Jollo. Ha den riktad en bit under mitten när du drar ring då skotern gärna vill "resa sig" i fören.
Sen e det väl en liten smaksak när man kör ensam utan att dra något bakom. Har själv en RXP och jag kör typ aldrig med VTS:en över mitten. Tycker den beter sig hoppigt och konstigt då. Sen sitter jag ganska långt bak vilket jag tycker e skönast så då tycker jag att min skoter går bäst med VTS:en två steg under mitten....

Men som sagt smaken e som baken..... ....Det som känns bäst för dig kanske e nåt annat men då har du lite att gå på....

Ha det gott och lycka till /
MVH / Andreas RXP-06

Re: VTS inställningar? 16 år 11 månader sedan #4194

• alfons74
  • alfons74 Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
VTS:en fungerar ju precis som tilten på en utombordare eller ett drev
om du trimmar ner bogen (in motorn) så får du bättre kurvgrepp och acceleration.
trimmar du ut (ut motorn) så lyfter nosen och ger dig mindre våt yta dvs högre fart.
Om man dock övertrimmar som beskrivs i sista trådan - dvs har för högt uttrimm i förhållande till motorns kraft blir effekten att båten/skotern guppar upp och ner med fören. Dett löser man då genom mer gas eller mindre trim.
Vid motsjö så strävar man efter att trimma ner fören och omvänt i medsjö då vill man ha upp fören för att undvika att man skär.
Om detta och mer får man lära sig när man tar högfartsintyget.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.058 sekunder