Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

V-trim slutat fungera 17 år 3 veckor sedan #2775

• lime
  • lime Profilbild Författare till inlägg
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Hej,

vid mina två senaste åk så har jag haft något elproblem. Skotern är först helt död när jag trycker i nyckeln/dödmansgreppet. Efter lite letande så märker jag att det löser sig om jag juckar lite på den främre "sladd klossen" (ganska stor fyrkantig kontakt med typ 1000 olika små sladdar i sig) som sitter på vänster sida i stora framluckan, vid säkringarna (tror jag det är) m.m. Det börjar då surra lite och efter ett par sekunder kvittrar den till för att bekräfta att allt är OK och jag kan starta. Sedan dess får jag då och då pilla på denna kontakt för att kunna starta (smart startspärr mot tjuvar!).

Något som jag upptäckte på mitt senaste åk var att V-trimmen slutat fungera också samt varken V-trimmens läge eller hastighetsmätaren (siffrorna fungerar, men inte prickarna ovanför som ska föreställa "analoga visare"). Jag gissar att det har med samma fel som gör att jag inte startar, dock har jag inte fått v-trim eller mätarna att fungera genom att jucka på kontakten.

Någon som antingen varit med om det här själva eller har någon bra gissning på vad det kan vara?

Edit: När jag trycker in nyckeln så lyser allt på displayen upp för att visa att det fungerar, antar jag. Då syns båda mätarna (hastighet+vtrim) men de slocknar sedan.
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: V-trim slutat fungera 17 år 3 veckor sedan #2780

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3
fan vad konstigt. du får nog ta hjälp utav en motor elektriker eller liknande...
kan iof vara så pass lätt att du "bara" behöver spraya lite kontakt spray på alla kontakter du kommer åt å lossa på.

ducha över dom med lite kontakt spray tex WD40 5-56 och sedan hålla tummarna för att det kommer lösa problemet..

händer ju att sjövatten avdunstar en del i motorutrymmet och får kablar och kontakter att ärriga.
lycka till nu inför 30 maj å allt
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Re: V-trim slutat fungera 17 år 3 veckor sedan #2783

• lime
  • lime Profilbild Författare till inlägg
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1

jollo__123 skrev: fan vad konstigt. du får nog ta hjälp utav en motor elektriker eller liknande...
kan iof vara så pass lätt att du "bara" behöver spraya lite kontakt spray på alla kontakter du kommer åt å lossa på.

ducha över dom med lite kontakt spray tex WD40 5-56 och sedan hålla tummarna för att det kommer lösa problemet..

händer ju att sjövatten avdunstar en del i motorutrymmet och får kablar och kontakter att ärriga.
lycka till nu inför 30 maj å allt

Farsan (som är grymt mer motorkunnig än mig som kan nada) sprutade på någon kontaktspray första gången vi upptäckte att det var något slagt glapp. Det löste dock inte problemet och det var åket efter det som jag upptäckte att v-trim inte funkade. Ska testa med någon gegga som är till för kontakter och som förhindrar korrosion eller nått.
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: V-trim slutat fungera 17 år 3 veckor sedan #2785

• anders gp
  • anders gp Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 0
Kolla noga på kontakten, när du dragit isär den, så att det inte är något utav stiften som åkt ur sitt läge. Det är mitt tips.
RXP -07 Riva steg 1 +Moms ;) GPS 64,4 Knop

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.057 sekunder