Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Sötvattens genom körning. 17 år 1 månad sedan #2559

• henric_b
  • henric_b Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Har ett problem har köpt mig en rxp och en flyttbrygga har lagt den i en hamn som inte har någon vattenslang.
Man vill ju gärna sötvattens köra den efter saltvattens körning.
Någon som har någon ide???
Om man tex har en tunna med sötvatten och en trädgårdsslang suger kylarn in sötvatten då??

tack på förhand

mvh henric börjesson :dita:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Sötvattens genom körning. 17 år 1 månad sedan #2560

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Ja du ett tips är att du tar en 10liters hink gör hål i botten och sätter ditt ett slang fäste under hinkeneller vid sidan längst ner på hinken sen kopplar du dit en slang på typ två till tre meter som du sen fäster i skotern med en gardena koppling. Sen gör du följande fyller en annan hink med sötvatten starar maskinen fyller den anslutna hinken håller den över skotern när hinken är tom så stänger du av motorn och du är klar det går ju inte åt flera hundra liter vatten direkt för att skölja ur motorn utan 10 liter borde vara tillräckligt eftersom vårat vatten i Sverige inte är så himla salt om man jämför med Florida eller Medelhavet. Sådär är den någon som vill rätta mig så varsågod det borde fungera eller?

Re: Sötvattens genom körning. 17 år 1 månad sedan #2569

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3
aa det bör funka. jag gjorde liknande med kylar glykolen inför vinter förvaringen..... det gick väll sådär motorn suger ju inte så mycket direkt.

men det där med hinken kan fungera. eller bara ha en vattenkanna med en slang istället för vattnings munstycket.

sen gardena koppling i andra ändan utav slangen
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.050 sekunder