Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Trim / tuning till RXT-X 255 2008 14 år 10 månader sedan #30991

• leedmann
  • leedmann Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej
Har nu ägt min första vattenskoter (Seadoo RXT-X 255) en månad.
Jag skulle vilja ha lite extra fart och acceleration.
har ni något tips på prisvärt trim eller liknande?

Jag är tacksam för svar råd och tips!

MVH/ Leedmann
är detta något att ha?
cgi.ebay.com/ebaymotors/DYNO-BOO ... ftQ5fParts

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Trim / tuning till RXT-X 255 2008 14 år 10 månader sedan #30997

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Det skulle inte vara mitt första val av trim typ sista val snarare. Först och främst så skall du tänka på om du skall trimma en RXT-X 255 modell så bör du förstärka pumptunneln pga dessa har en benägenhet att spricka på just denna modell det är väl känt inom trim kretsa att detta måste göras.

Nästa fråga är dok hur fort vill du åka och vad får det kosta vad har du för budget 15000:- eller 200.000:- ju mer du trimmar desto oftare måste du serva maskinen.

Kan du skruva själv eller skall någon göra det åt dig. Om det är någon som skall trimma den hårt åt dig, så är det bra att tänka på att du kan få åka lite då och då till denne för att fixa olika delar som kan gå sönder.

Och som sagt hur fort skall det gå 62 knop eller 75 knop det är inte alltid kul att ha en skoter som gör över 70 knop då dessa låter mer och det börjar bli farligt att köra i dessa farter. Eftersom om man trillar av i dessa farter så är det lätt att få allvarliga skador.

65 knop brukar få de flesta bli mer än nöjda med. Det går fort då och du åker ifrån de flesta om du kan köra maskinen. ( Vilket många inte kan utan en bra förare som har en maskin som gör 60-62knop som är duktig kör ifrån de flesta om det är lite sjö.)

Rickard Jönsson RJ motor han har en riktigt snabb RXT-X 255 som han vann Open klassen i offshore med förra säsongen kolla med honom vad du skall stoppa i www.rjmotor.se

Men tänk igenom först så att du bygger trimmet rätt så att du inte helt plötsligt vill trimma lite till och då sitter på en massa delar som inte fungerar i nästa steg av trim.

/Robban

Re: Trim / tuning till RXT-X 255 2008 14 år 10 månader sedan #31022

• leedmann
  • leedmann Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Tack för input Robban.
Jag kan skruva själv, vill väl egentligen lägga så lite som möjligt....så klart.
Tänkte att det kan ju inte var svårare än att trimma en mc med dynojet och helsystem för att få det där lilla extra eller som att "chiptrimma" diselbilen. Men det verkar det ju vara

Får ringa den där firman och läsa på en del förstår jag, eller så nöjer jag mig för denna sommar och köper kawa 300 x nästa sommar :P

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.051 sekunder