Hej! Har en xpdi-03 som började misstända vid fullgas ifjol, tappade ca 20km/t ett par sekunder sen gick den max igen. Det blev oftare och oftare tills den bara gick 50km/t.
Nu försöker jag desperat laga den HJÄÄÄÄLP!!, den startar bra och har fin tomgång, upp till ca 4000rpm går den rent sen går den ojämt och vägrar varva över 5000-5200rpm. Idag fick jag ett displaymeddelande "MAINT" och då startar den inte, har haft det meddelandet förra året också men jag förknippade det med för lite ström i batteriet, får se om den startar igen imorn.
Har full kompa, rengjort avgasportarna(bytt oringar), bytt stift, kollat plastlådan med tändspolarna efter fukt(torrt och rent), mätt tändspolarna(vet inte vilka ohm värden det skall vara men båda spolarna var identiska), tagit bort bränslefiltret för att utesluta det(beställt ett nytt), tömt tanken till 99% och tillsat 2 liter ny soppa, haft den inkopplad på öviksmarinan(inga fel), enligt dom så var det rätt bränsletryck från pumpen.
Tacksam för råd och tips hur jag ska fortsätta. Även om nån vet av någon 2-takts skoterskruvarguru runt Örnsköldsviks trakten.
MvH Övikarn