Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

RXP -06 119timmar går hackigt/ryckigt/låter annorlunda 14 år 11 månader sedan #30039

• dcpr8e
  • dcpr8e Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej

Hade precis lagt i min RXP 2006a 119timmar efter en service och körde den hem till bryggan under 1 minut och då gick den som den ska. När jag saktade in började den gå ryckigt och hackigt kan man väl bäst beskriva det. Lät annorlunda gjorde den också och kändes som den gick på två cylindrar. Inga fel rapporterades under service och det såg bra ut. Tog ut tändstiften som såg risiga ut och har inte bytts sEn vi köpte den.

Byt tändstift säger man här på forumet det ska jag göra idag och prova igen. Men vad kan annars va fel? Inga felkode rapporteras när jag trycker på SET fem ggr (med bara tändningen i)
Samtliga stift ger gnistor (prova i snöslungarn) har inte heller sugigt upp en sten eller dylikt

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: RXP -06 119timmar går hackigt/ryckigt/låter annorlunda 14 år 11 månader sedan #30054

• Tuffe
  • Tuffe Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 23
Kan va fel på en spole...
Www.JetskiService.Se
Servar alla Skotermodeller, Atv´s Och Snöskotrar

Kör: Kawasaki, Canam

Re: RXP -06 119timmar går hackigt/ryckigt/låter annorlunda 14 år 11 månader sedan #30071

• dcpr8e
  • New Member
  • New Member
Nya tändstift provade. Körde feldiagnostik med motorn igång, felkod 0652, batteri voltage too Low. Körde en sväng. Motoreffekt normal, varningstriangel slocknade efter en stund. Verkade vara ett eller fler tändstift som var keff. Hoppas det inte återkommer nu då så att det är ngt annat

Re: RXP -06 119timmar går hackigt/ryckigt/låter annorlunda 14 år 11 månader sedan #30072

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Har skotern genomgått sin 100h-service? Så att du inte slarvat med servicen och har ett stundande kompressorhaveri framför dig.
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: RXP -06 119timmar går hackigt/ryckigt/låter annorlunda 14 år 11 månader sedan #30074

• dcpr8e
  • New Member
  • New Member
Ärligt talat vet jag inte. Förra sommaren lämnade jag aldrig in den på service, och när jag tog upp den förra året hade den gått 119h. Dock var den in på service förra veckan, men servicekillen nämnde ingenting om 100h-service. Antar dock att dom borde ha koll på det där ? Annars får det väl bli efter den här säsongen antar jag.

Re: RXP -06 119timmar går hackigt/ryckigt/låter annorlunda 14 år 11 månader sedan #30075

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Jag köpte en 06 rxp för tre år sedan som hade gått 112 timmar. Jag trodde att all service var gjord men när den gjort 135 timmar så fick jag ett ordentligt krompressorhaveri. Visade sig att kompressorn inte servats vid 100 timmar som den skulle. Reparationen kostade 38 500 kr och tog 1,5 månad. När jag fick tillbaka den så gick den i en timme ungefär innan den rasade igen med ett nytt haveri. :(

Hade jag varit du så hade jag kört den till en verkstad direkt och kollat upp det där med servicen direkt för annars kan det bli riktigt dyrt! :(
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.064 sekunder