Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

Nydligen köpt en sea-doo XpDi -04 15 år 2 veckor sedan #28853

• marcin
  • marcin Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Tjena! Har Nydligen köpt mig en skoter. Och jag har lite frågor angående det praktiska med den.. Har läst i kommentarer att den ska vara vingligare än ex:Yamaha gp modellerna. Men jag tycker det verkar som om min är framtung.. När man åker sakta så ligger nosen precis över vattnet och det slår upp på kåpan.. Vet dock inte om det se med vilket läge vts-en ska stå i? Vilket läge är det optimala för att åka med? Om man nu inte ska hoppa och leka..

Sen så på vänster sidan av skråvet finns det 3 hål, ena kommer det vatten ur när man kör, en liten stråle.. Vad är de hålen till?

Sen så har jag märkt att när jag lossar dreneneringspluggarna bak så kan jag tömma ur vatten där bak och jag förstår inte vart de kommer in? Jag har gått över skrovet med gel-coat Oc ändå blir det blött innut i...

Ska det sitta oringar i pluggarna där bak? Kan inte se att det sitter några på mina. Men jag antar väl att det ska vara så.. Eller är det bara en sån sal som sker med den modellen när man åker?

Vet inte om man vågar ha skotern ligga i? Vill ju inte sänka den det första man gör.. Sen så vill jag vet om nån faktiskt skjutsar på den? Jag prova men vi slogrunt ^^ haha

Och då har jag ändå kört flera andra skotrar och skjutsat utan problem ^^

Mvh: Marcin

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Nydligen köpt en sea-doo XpDi -04 15 år 1 vecka sedan #28950

• ribbanracing
  • ribbanracing Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
oj de va många frågor på en gång här haha..

1. dom är lite framtunga så nosen ligger väldigt lågt vid låga farter.. VTS en du ha snäppet ovanför mitten men det är en smaksak, min går bäst så..

När du leker och har dig så kommer det in vatten.. på huven finns det luftslangar som det kommer in via och sen under sadeln.. Det ska sitta o-ringar där bak..

Sjuttsa går alldelses utmärkt, och även ta sig upp båda om man rammlar.. övning ger färdighet ;)
Team Ribban Racing

Seadoo Rxt-x 255
Seadoo XP -01 och 98 såld!

Re: Nydligen köpt en sea-doo XpDi -04 15 år 1 vecka sedan #28972

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
"hålen" där fram kallas skvaller strålar, det bevisar att kylvattnet går igenom avgasrör å motor som de ska. sen har du säkert ett hål där de är en orange ring eller nått likn. runt. de är från batteriet. de är gas/ånga som kommer ut där om de skulle behövas

Re: Nydligen köpt en sea-doo XpDi -04 15 år 1 vecka sedan #28982

• marcin
  • New Member
  • New Member
Tack så hemskt mycket för svaret :) så det ska vara där och det ska komma vatten där ^^ haha då slipper jag oroa mig för att det är där vatten tar sig in :)

Re: Nydligen köpt en sea-doo XpDi -04 15 år 1 vecka sedan #28986

• marcin
  • New Member
  • New Member
Nån som kör en seadoo xp med gps? Vad för modell och vart finner man fäste isf? Kom gärna med förslag :) skicka gärna bilder på lösningar :)

Re: Nydligen köpt en sea-doo XpDi -04 15 år 1 vecka sedan #29066

• zephyrlius
  • zephyrlius Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Vaten kan komma in genom axeltätningen också...

där motoraxeln går ut till impellern...

Läcker de mycke kan man juh kolla men en del vatten kommer de alltid att komma in lite härodär :)
Polaris Octane
Yamaha Waveblaster

Re: Nydligen köpt en sea-doo XpDi -04 15 år 1 vecka sedan #29080

• marcin
  • New Member
  • New Member

Zephyrlius skrev: Vaten kan komma in genom axeltätningen också...

där motoraxeln går ut till impellern...

Läcker de mycke kan man juh kolla men en del vatten kommer de alltid att komma in lite härodär :)

Okej okej, ser man om det kommer in där om man låter den ligga i? Kan de komma in så det syns tro? Ska iaf kolla när jag lägger i den nästa gång..

Är den packningen svår att byta själv? Måste man montera isär hela drivningen för det?

Re: Nydligen köpt en sea-doo XpDi -04 15 år 1 vecka sedan #29092

• gtm
  • gtm Profilbild
  • New Member
  • New Member
Hej

Jag vet inte exakt hur din maskin ser ut, men jag har en RXDI-02 som jag monterat en Garmin 620 på, vilket funkar kanon, plast biten är nu lackad med siden matt klarlack och är istort sett samma kulör och striktur som de omgivande svarta detaljerna.

Mvh

Thomas
Första provturen var igår!bild620.JPG

Re: Nydligen köpt en sea-doo XpDi -04 15 år 6 dagar sedan #29247

• marcin
  • New Member
  • New Member
Hej igen! Här har ni 2 bilder, ena är på styret och ytan till gps.. Sedan så en på de 3 hålen :) Kan inte skala om bilderna på mobilen så jag ber om ursäkt i förväg :)

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: Nydligen köpt en sea-doo XpDi -04 14 år 11 månader sedan #29465

• marcin
  • New Member
  • New Member
Hej igen! Var ute en sväng idag och lekte lite. Såg när jag höll på och bytte läge på vtsen att den hoppar lite mellan stegen. Finns det något sätt att fixa det eller ska det vara så? När jag trycker en gång på den så hoppat den 2 steg upp på mätaren och hoppar upp och ned i. Någon sekund mellan 2 steg... Om man sätter mitten som 0 läge. Så hoppar den upp på +2 och hoppar imellan +1 och +2 i nån sekund tills den stannar på +2... men jag kan inte få den att bara gå 1 steg upp samt ned... Hilfe! :(

• Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.068 sekunder