om det är extremt mycket vatten i skrovet så kan det vara en slang som läcker från kylnings systemet som kyler avgaserna och inter coolern (IC)
jag skulle torka upp alla droppar ur skrovet. åka å sjösätta och köra utan sadel. skulle även ta med mig en digital kamera som man kan filma med. och en LED lampa så man kna filma ner med kamera i skrovet när man kör på tomgång, och se ställen man annars inte kan se när man står uppe på skotern.
men om detta bara sker ibland och inte varje gång du kör så är jag lite osäker på vad du har för fel.
något är iaf inte tätt. 2-4 cm låter iof helt normalt
(kan du räkna om det till LITER? ca). jag har typ 2 liter i min rxt så fort den nuddar vattnet.
men om din motor har fått i sig vatten å börjar gurgla pga det så är det ytters allvarligt. om vatten kommer in i luftburken kan du räkna med haveri på sekunder. det är livsfarligt.
man kan köpa en original länspump, men det löser inte problemet. Där emot är det att rekommendera..
finns 2 saker jag tycker seadoo bör sätta som standard.
1. vattenfilter som filtrerar ut all jävla smuts å skit som sugs in i kylarsystemet.
2. länspump av den elektriska modellen på alla sina skotrar. (RXT-X 260 RS har en mekanisk pump som jag anser funkar as dåligt)
epc.brp.com/Index.aspx?lang=E&s1=e3d...97&brands=Seadoo
epc.brp.com/cgi-bin/ImgServ.exe/convert?ilFN=E:EmpartWebdata1s1S080714S0807.tif&ilSC=15&ilIV=0&ilBR=0&ilIF=P&ilRE=8
CTRL+C CTRL+V i webbläsaren så har du en bild på kylarsystemet.. blir lättare att förstå då vad man ska titta på