Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Nybliven RXT-07 ägare 15 år 11 månader sedan #19292

• smarris
  • smarris Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej! jag är en nybliven vattenskoter ägare som behöver råd.
köpte en RXT -07 häromdagen och var ute på premiär tur idag.
körde ca 4timmar och tyckte att jag hörde ett svagt vinande/gnisslande ljud på tomgång när jag skulle ta upp (som jag inte la märke till när jag sjösatte)
Lät nästan som ett vanligt vinande från kompressor (har bara hört större v8or förut) gör dessa kompressorer det med? eller är det något onormalt?
Den har nu gått 140timmar och skall vara servad enl protokoll på seadoo marine.

Fråga nr 2;
Märkte att det är extremt lätt att "lätta ur" i lite sjö, hur skadligt är det för impellern?
är det som med båt att man måste vara snabb på gasen, eller är det bara att "platta på"?

Hoppas ni förstår mina luddiga formuleringar =)
mvh//Andreas

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Nybliven RXT-07 ägare 15 år 11 månader sedan #19301

• ante_183
  • ante_183 Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Dom låter lite på tomgång helt normalt men du vet att kompressorn ska renoveras vid 100tim och att de måste vara bytt brickor till stål har du kerami ska du inte ens köra en meter då kan de blir dyrt. lätta på gasen när du hoppar!

Mvh

Re: Nybliven RXT-07 ägare 15 år 11 månader sedan #19493

• bandit_nr1
  • bandit_nr1 Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member

Ante_183 skrev: Dom låter lite på tomgång helt normalt men du vet att kompressorn ska renoveras vid 100tim och att de måste vara bytt brickor till stål har du kerami ska du inte ens köra en meter då kan de blir dyrt. lätta på gasen när du hoppar!

Mvh

Lätta inte gasen när den lättar det sparar kompressor brickorna! Håll inte helt fullt bara håll bara gasen så att den varvar jämt med det den gjorde i vattnet.
Kör en RXP 2007 med x-kompressor, x-ecu, 42 spridare,RR intercooler, solas 15-20r, 3" flex rör och Riva filter, Riva nozzel med 81mm ring, Worx intake och diverse andra mods.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.056 sekunder