Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

förlängd garanti på maskinskada upp till 6år 16 år 3 månader sedan #13787

• rogge
  • rogge Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
Hej alla guppare!

Va på mässan idag o hälsade på i guppa montern, mycket folk som sprang omkring o tittade på alla maskiner vilket är kul.

Jag gick förbi nivados montern o pratade lite, nicklas tror jag att det va som jag pratade med snackade om att seadoo har nytt för i år förlängt garantitiden på maskinerna under förutsättning att den är servad enligt intervallerna 10 timmar samt 100 timmar osv.

va ganska mycket folk så jag fick nog inte all info eftersom han själv hade fått reda på det igår
men som det lät så va kraven att den var svensksåld samt servad ordentligt enligt schema så gällde garantin upp till 6 år. DVS alla vi som kanske har en skoter som är över 3 år men servar regelbundet enligt intervallerna kan få förlängd garanti :)

om det är fler som skall dit så kan det vara bra o kolla vad som gäller samt kanske fylla i den info som jag inte fick, verkar ju iaf riktigt bra om det stämmer.

mvh Roger

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: förlängd garanti på maskinskada upp till 6år 16 år 2 månader sedan #14351

• star
  • star Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Tack mottaget: 0
YAMAHA i USA HAR 4 ÅRS GARANTI + 4 ÅR EXTRA- ALLTSÅ 8 ÅR
det fick jag.

Helt ok tycker jag --tyvärr funkar den väl inte wolrdwide.

Jag vet att den var in ett antal gånger på garanti för en kompis hade den före mig i USA innan den kom till sverige.

Jag har för mig att 4 år är en normal garanti i staterna och det har det varit länge .tex på bilar.

kollade upp lite mer nu verkar vara att dom hade lång garant förut - nu + utökad garanti ??

www.yamaha-motor.com/waverunner/ ... waverunner

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.053 sekunder