Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Polaris Virage (yongwang) max last? 13 år 9 månader sedan #38429

• ranzor
  • ranzor Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej...

Är nybliven vattenskoterägare av en YongWang (polaris Virage) 2007 men 20 timmars gångtid..

Det jag undrar över nu är hur många kan man åka på denna och hur mycket vikt får det bli? Känns som 2 pers är max, men undrar över viktgränser..

Vi åkte 2 på den i helgen för första gången och den gick då väldigt djupt tyckte jag, själva rännorna där man har fötterna blev vattenfyllda när man låg stil, och den stegrade sig väldigt när man körde. Viktfördelningen var 80kg på föraren och 110kg på passageraren..

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Polaris Virage (yongwang) max last? 13 år 9 månader sedan #38794

• plutoorjan
  • plutoorjan Profilbild
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Det är en exact kopia på en Virage och det skiljer inget på maxlasten mellan dom.
Jag har haft tre stycken YongWang och en "Äkta" Virage, och upplevde ingen som helst skillnad just i bärighet eller "sjöduglighet". Kommer inte ihåg hur många killo last den tar, men det sitter ju etiketter lite varstans på den med maxlast, fördelat på två vuxna och ett barn.

Det beror förstås på krasst sett hur fet och stor man är. :)
Vi åkte utan problem med mig 70Kg som förare, dottern 10år mellan och tjejen längst bak 60kg.
Kunde utan problem stå still utan att den riskerade att välta eller ta in vatten "bakifrån".

Dock så blir ju "totalvikten" i mitt exempel 150kg, och jag kan tänka mig att det blir stor skillnad om man sätter en 110Kg-vikt längst bak... Låt klumpen sitta fram istället och pröva. :)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.057 sekunder