Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Genomgång av nyköpt kawasaki ultra 250 årsmd 2007 15 år 11 månader sedan #16807

• johan_sx
  • johan_sx Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej*!

Jag är ny på forumet och även på vattenskoterfronten. Jag har nyligen köpt min första skoter. Jag är van vid motorer sen ett ex antal bilbyggen tillbaka men skulle behöva lite tips och hjälp på vade det är jag ska kontrollera på just denna modellen innan jag sätter den i sjön. Skotern har gått 60 timmar, det sitter nya platina stift i, skall byta olja ( tipsa gärna om vilken) Läst en del om mardrömmar som sjunkande skotrar mm, känns knappt som man vågar sätta sig på den nu ju :roll:

Vad jag kunde avgöra så gick motorn mycket bra, inga tomgångsvariationer och heller ingen bensin i den olja som fanns i, som jag också läste att den kunde vara ett problem.
Ni som äger in lika dan får gärna ge mig en glimt om hur den beter sig i sjön också:P

Tack på förhand MVH Johan

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Genomgång av nyköpt kawasaki ultra 250 årsmd 2007 15 år 11 månader sedan #16809

• alex_57
  • alex_57 Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
En mycket fin skoter, går helt grymt bra i sjön, ingen annan skoter har en suck i offshore!
Har själv beställt en ny 260x från USA som jag hoppas ska anlända snart! :-D

Om inte bärringarna i pumphuset är uppgraderade så är det måste på 07 orna(även 08), annars är det väldigt stor risk för pumphus ras, det ska inte vara så dyrt, det är mest arbetet som kostar.

Lycka till!
Mvh
Kawasaki 260x -09 SÅLD!
Seadoo RXT-X -08 stage1+ SÅLD!
Kawasaki STX-R 1200 SÅLD!
Seadoo GTX SÅLD!

Re: Genomgång av nyköpt kawasaki ultra 250 årsmd 2007 15 år 11 månader sedan #16810

• johan_sx
  • New Member
  • New Member
Hur märker man om dem är uppdaterade? Jag känner mig lite lost på området, själva mekandet är som sagt inga problem men vetandet om delarna är som sagt lite sämre för tillfället. :shock:

Re: Genomgång av nyköpt kawasaki ultra 250 årsmd 2007 15 år 11 månader sedan #16811

• alex_57
  • alex_57 Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Har du köpt den som låg på blocket eller?
Då är dom nog inte uppdaterade, men har du någon i närheten som är återförsäljare av Kawasaki så fråga dom, dom vet vad jag pratar om ;)
Det var så här att en kompis till mig har en Kawasaki 250x 07, som han fick pumphus ras på för två år sedan när skotern hade gått ca 70h, och då bytade dom till 09 ans pumphus som har mycket starkare bärring, men som tur va så hade han garanti kvar på skotern, annars hade det blivit ganska dyrt att laga så det är bäst att ta tag i det innan det händer.

Som sagt om det fixas innan så blir det inte så dyrt, någon tusenlapp kanske, men det är det värt.

Nu skrämde jag väll upp dig redigt, men det var inte meningen i såna fall, det låter värre än vad det är!
Mvh
Kawasaki 260x -09 SÅLD!
Seadoo RXT-X -08 stage1+ SÅLD!
Kawasaki STX-R 1200 SÅLD!
Seadoo GTX SÅLD!

Re: Genomgång av nyköpt kawasaki ultra 250 årsmd 2007 15 år 11 månader sedan #16827

• johan_sx
  • New Member
  • New Member
Ok, ska ta tag i detta på måndag:) men annars tycker du dem håller bra i maskinen även när dem kommer upp i timmar? Bra och veta så man kollar över de mesta innan säsongen börjar så man verkligen kan använda den sen. Ja den som låg utlagd för 86, röd. Fast jag fick ner den ganska bra i pris. Så jag tror jag gjort en ganska bra affär i allafall:)

Re: Genomgång av nyköpt kawasaki ultra 250 årsmd 2007 15 år 11 månader sedan #16836

• yaruman
  • yaruman Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Har ca 100 timmar på skotern, en "sen" 07. Har aldrig haft några som helst problem, funkar hur bra som hellst. Att det skulle var problem med några bärringar i pumphuset har jag aldrig hört tidigare, var hittade ni den informationen?
De tidiga 07:orna hade två återkallningar, enför gashandtaget och en för en koppling av en bränsleslang (kan tyvärr inte bifoga pdf:er här) men dra ett pm med mail så kan jag skicka över.
Enda risken att den sjunker är om du inte kontrollerat bottenpluggarna innan sjösättning.
Kawasaki ultra 250x
GPS: Colorado 300

Re: Genomgång av nyköpt kawasaki ultra 250 årsmd 2007 15 år 11 månader sedan #16839

• johan_sx
  • New Member
  • New Member
Ok, det känns lite som att allt beror på hur man servar dem och kör dem. Alla har olika uppfattningar:) jag läste de om gashandtaget med men det låg ett återkallningspapper om de i servicehandboken om de så jag antar att det är åtgärdat på min.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.064 sekunder