Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Skrivelse till länsstyrelsen Västernorrland 16 år 9 månader sedan #6677

• berka
  • berka Profilbild Författare till inlägg
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 0
Hej på er! Jag har ansökt hos länsstyrelsen i Västernorrland om att upplåta Stödesjön, belägen strax utanför Sundsvall, för vattenskoteråkning. Min skrivelse till länsstyrelsen blev uppmärksammad av Sundsvallstidning som gjorde en intervju: Se här: st.nu/start/sundsvall/1.1206574

Denna ansökan ligger hos länsstyrelsen för utvärdering och jag hoppas få ett svar i slutet av sommaren.

Detta är en uppdatering av tråden: Artikel eg-dom / Debatt i Sundsvallstidning här på Guppa.se

Bifogat är min skrivelse som är en pdf fil i zip format...

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Skrivelse till länsstyrelsen Västernorrland 16 år 9 månader sedan #6678

• a2s
  • a2s Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Mycket bra skrivelse! Även om de bestrider denna så tycker jag att du ska stå på dig. Jag hoppas dock att de ta sitt förnuft till fånga och låter dig få använda din vattenskoter som vilken båt som helst.

Re: Skrivelse till länsstyrelsen Västernorrland 16 år 9 månader sedan #6679

• berka
  • berka Profilbild Författare till inlägg
  • Senior Member
  • Senior Member

rayder skrev: Mycket bra skrivelse! Även om de bestrider denna så tycker jag att du ska stå på dig. Jag hoppas dock att de ta sitt förnuft till fånga och låter dig få använda din vattenskoter som vilken båt som helst.

Tackar! Hoppas att den inspirerar andra som vill åka lagligt! Som det framgår av artikeln så verkar det som om länsstyrelserna kommer att behöva "Upplåta vatten" som är tillåten för vattenskoteråkning. Detta är ett steg i rätt riktning, men jag fattar fortfarande inte varför man särskiljer användningsättet av en vattenskoter från en båt. Dessa borde likställas!

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.071 sekunder