Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

RXP 260 läcker 8 år 10 månader sedan #46935

• isakssonr
  • isakssonr Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Tja! Kom tillbaka från jungfrufärden med min nyinhandlade(begagnad 65h) skoter och upptäckte till min förskräckelse att det läckt ut 2-3dl kylvatten under dagen. Kör tid under dagen nånstans 3h. Har försökt att se nått läckage men det känns som att leta efter en nål i en höstack! Har kollat dom slangar och anslutningar jag kan se och dom verkar okej. Oljan ser jätte fin ut så verkar inte som om att det har läckt in i motorn. Rann ut lite vätska när jag öppnade bottenpluggarna,hade tyvärr ingen glykolmätare till hands just då men ska ta ett prov efter nästa körning om det kommer ut nått då med. Har ni några allmänna tips på var jag borde leta efter läckaget eller nån hjälpande info?!
Tack på förhand!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

RXP 260 läcker 8 år 10 månader sedan #46936

• Sommarverkstan
  • Sommarverkstan Profilbild
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 2
Hur mäter du; har du koll på temperatur?

RXP 260 läcker 8 år 10 månader sedan #46937

• isakssonr
  • isakssonr Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Mäter volym som läckt? eller glykolmätning menar du? Tempen har inte varit några problem,nivån var strax under min när jag tagit upp!

RXP 260 läcker 8 år 10 månader sedan #46939

• Sommarverkstan
  • Sommarverkstan Profilbild
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 2
Det är normalt med ganska stor variation mellan kall och varm maskin, därav frågan. Glykol visar ju över tid att du förlorar vätska, men det kan också vara för mycket fyllt som expanderar och rinner ut när det blir varmt... Föreslår att du har is magen och bara fyller på om under min, dels väntar ut säsongen och skapar en bättre bild. Glokol I all ära me ndet är inte frostrisk just nu. Vatten, eller vatten och anti-korrosion fungerar bra.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.065 sekunder