Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Skulle behöva lite nybörjartips! 9 år 10 månader sedan #46084

• Hilfe
  • Hilfe Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Tjenare!

Jag och min polare har precis fått hem vars en ny Sea Doo Spark 2016. Sjukt underbara maskiner!

Vi är båda rätt novisa vad det gäller sjöfart överhuvudtaget, så jag tänkte ta en chans att fråga er lite mer rutinerade åkare.

Häromdagen lyckades jag välta skotern och det va inte lätt att välta tillbaka den igen när man ligger på 10m djup och inte bottnar, har ni några bra knep på hur man lättast vänder tillbaka skotern ?

Om man skulle vara intresserad av att köra lite sjöar, har ni någon/några bra sjöar att rekommendera ? Vi bor i Helsingborg så gärna något med omnejd men vi kan köra så långt som Jönköping/Göteborg.

Ber om ursäkt om det kanske blev fel kategori här på forumet.

Tack på förhand!

This message has an attachment image.
Please log in or register to see it.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Skulle behöva lite nybörjartips! 9 år 10 månader sedan #46101

• simooonn
  • simooonn Profilbild
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Väldigt dött här på forumet så skriv dina frågor på Facebook sidan ( heter: Guppa.se ) istället för bättre svar B)
Misstänker det va er jag pratade med i Domsand, Jönköping igår?

Skulle behöva lite nybörjartips! 9 år 9 månader sedan #46127

• SMR3
  • SMR3 Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Tack mottaget: 3
Det ska vara rätt så enkelt att vända tillbaka en PWC utan att ha fotfäste på botten, speciellt en Spark. På youtube finns det en hel del videos på det, sök där om du vill se exakt hur man gör.

Annars finns det två sätt;
1. Du klättrar halvt upp på skotern från ena sidan (säg vänstra sidan som exempel) då den ligger upp och ner, sträcker dig över och tar tag i den yttersta kanten av den högra sidan eller sponson, sätter foten/fötterna på den vänstra sidans yttersta kant, trycker med benen, drar bakåt med armarna och lutar dig bakåt.

2. Du simmar till baksidan av skotern. Tar tag i den högra sidan med vänster hand och den vänstra sidan med din högra hand. Sedan tar du i och försöker vända skotern moturs (till vänster uppifrån).

Skulle behöva lite nybörjartips! 9 år 9 månader sedan #46128

• SMR3
  • SMR3 Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Tack mottaget: 3
Se här:

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.067 sekunder