Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Gps/plotter tips ? 10 år 1 månad sedan #45609

• curvan
  • curvan Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej hej ! Relativt ny på forumet då jag tänkte köpa en vattenskoter nu till i år så var inne på en seadoo spark och la en preliminär beställning till jag var på båtmässan i helgen , och fastnade för kawasakis stx 15f för inte mycket mer pengar än en spark med div tillbehör !

Så i helgen slog jag till och köpte en Kawasaki läst runt och många är nöjda med sina ! , får hem skotern i mitten på april men har redan nu börjat kika på gps/plotter vad är det bästa att köra med ? Många förespråkar garmins olika modeller men vill göra ett mindre ingrepp på själva skotern utan att såga sönder för mycket för stt få plats med det.

Det jag är ute efter är
Väl främst att kunna lägga in rutter till olika ställen osv osv vad säger ni ? Mvh joacim

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Gps/plotter tips ? 10 år 1 månad sedan #45627

• lattjo
  • lattjo Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
Hej

Jag har köpt en garnin DV 42 som jag har monterat på styret med kulfäste
Blev bra tycker jag
Hade en geonav på förra skotern och den var lite trassligare i menyerna tycker jag
Så jag är nöjd med min Garmin

Gps/plotter tips ? 10 år 1 månad sedan #45628

• febob
  • febob Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Tack mottaget: 2
Garmin 526, böjde till ett fäste av aluminium.
Kawasaki 310 x
Sthlms södra skärgård

This message has an attachment image.
Please log in or register to see it.

Gps/plotter tips ? 10 år 1 månad sedan #45629

• gandalfen
  • gandalfen Profilbild
  • New Member
  • New Member
Letar också efter någon GPS lösning. Inte helt lätt att få till helt snyggt, utan att göra stor påverkan på skotern.

Jag har funderat lite på Garmin GPSMAP 620 (utgått) den hade jag på min förra skoter. Och gjorde sitt jobb bra. Men inte längre helt lätt att hitta. Dessutom skulle jag helst inte vilja att den nya GPS;en går enbart på batterier. För jag har en GTX Ltd med dämpat chassi. Orkar inte skruva, och krångla med kablar genom ett fjädrat chassi.

Vad tror ni om Garmin Montana 600? Skulle vilja skruva fast denna på styret, i mitten. Men vet inte vad plasten bakom döljer sig? Dessutom vore det fins om sedan kan byta ut pälskåpan på styret på ett enkelt sätt om man vill bli av med skruvhålen.

Egentligen skulle det duga med en GPS som sitter på armen vid handleden. Jag behöver inte se på den alltid, utan bara ta ut en riktning, när terrängen inte säger något.

En annan grej jag börjat leta efter är någon sorts display som man kan sätta på skoterglasögonen. Spelar ingen större roll om det kostar, men det finns knapps någon med grafisk kartvisning. Utan bara typ siffror eller text.

Någon som har lite tips?

mvh
Kristian

Gps/plotter tips ? 10 år 1 vecka sedan #45726

• curvan
  • curvan Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
Hur är garmin 420 ?

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.055 sekunder