Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Stoppad av kustbevakningen! 16 år 10 månader sedan #4833

• adriano
  • adriano Profilbild Författare till inlägg
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Tack mottaget: 0
Så var det dags för mig att för första gången blir stoppad av kustbevakningen, jag och min polare var i västra hamnen i malmö (se bilder), när plötslig dök upp kustbevakningens båt med tre poliser ombord. Jag var mycket nervös pga. all snack om den vattenskoterlagen, tänkte nu blir det ngn. slags böter, då vi var på plats som är lååångt borta från den allmänna farleder! Tror ni att jag blev överraskad när dem började med att berömma vara skotrar och undra hur fort dem går respektive accelererar, de var världens trevligaste poliser! Vi snackade i ca. 5 min.! Dem så bl.a. att vattenskoterlagen finns men att dem ser på våra skotrar som vilket annan båt som helst! Hoppas verkligen att kustbevakningen i resten av landet resonerar likadant! :winner:
RXP-X

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Stoppad av kustbevakningen! 16 år 10 månader sedan #4836

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3
Härligt bemötande =)
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Re: Stoppad av kustbevakningen! 16 år 10 månader sedan #4839

• anders gp
  • anders gp Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Som vi säger i Östergötland, GÖTT!!!!!!!!! :winner:
RXP -07 Riva steg 1 +Moms ;) GPS 64,4 Knop

Re: Stoppad av kustbevakningen! 16 år 10 månader sedan #4843

• alfons74
  • alfons74 Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Precis som det skall vara!!
båtar är båtar!! :winner:

Re: Stoppad av kustbevakningen! 16 år 10 månader sedan #4850

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Kanon trevligt bemötande av myndigheten jag misstänker att ni åkte där det inte fanns några hastighets bestämmelser, så ni blev bedömda som båtar plus att ni framförde skotrarna med gott sjövett det är ju allt vi vill att vi skall bli bemötta som, och ni lyckades att få en trevlig pratstund med dessa herrar som goda ambassadörer för vattenskoter sporten :good:. Bjud hellre in dom än gör narr av dom de gör ju bara sitt jobb "oftast" de är inte de som bestämt reglerna de utför bara dessa och så för man hoppas att de är av den trevliga typen och inte bittra tjänstemän man möter på sjön.

Ju godare kommunikation vi har med Kvb desto bättre de dom för vidare kan ju vara vägledande vad som händer i framtiden för våra farkoster eller hur. Vi kan ju faktiskt skita i att köra som dårar i hamnar och vid badstränder då det inte är särskilt många som blir imponerade av vår framfart utan det blir bara mer bensin på brasan hata alla skoterförare över en kam folket det sitter säker någon folkvald politiker i någon båt och tänker att detta skall jag sätta p för. Sen sitter han/hon på någon kaffe rast på Rosenbad och hetsar sina partikamrater att nu jävlar skall fart dårarna få. Resultat vi får bara köra på anvisad plats och hur kul är det med en maskin som gör +60knop när man nu kan köra Djuröbron - Sandhamn på nolltid för att ta en god kopp kaffe och macka. Till att bli hänvisad till något område där vi får köra eller är jag helt ute och cyklar.
/Robban

Re: Stoppad av kustbevakningen! 16 år 10 månader sedan #4930

• rxp_strömberg
  • rxp_strömberg Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Vi var med om detsamma i helgen... de går å köra vart å hur som helst bara vi följer dom regler som finns till sjöss... Kustbevakningen ser skotern som en båt å så hoppas jag dom fortsätter å göra... dom ville provköra om dom haft med våtdräkt... haha..

så se till å sköt er så ska ni se att vi kan åka mycket skoter i framtiden i vårt avlånga land...

Re: Stoppad av kustbevakningen! 16 år 10 månader sedan #5000

• induct
  • induct Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Det gillar vi!! :-D

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.073 sekunder