Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Motorproblem på Polaris SLX 1050 10 år 8 månader sedan #44902

• Doral
  • Doral Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Vad var det som hände med motorn häromdagen...
Jag tog min jungfrufärd på en för mig nyinskaffad Polaris SLX 1050, efter att jag haft igång den i ca 15 min, mitt på sjön låg den plötsligt djupt i vattnet och jag anade oråd. Styrde mot land på lågvarv samtidigt som jag satte igång blidgepump.... Så snart jag såg botten stängde jag av motorn och hoppade av.
När jag fått ur vattnet upptäckte jag en slang som lossnat från den övre delen av någon gurkliknande motordel på avgassidan.
Jag återmonterade och skruvade till.

Efter detta går den mycket dåligt. Startar gör den efter en stund men när jag gasar på så "bluddrar den" och går mycket ojämnt. Är jag försiktig på gasen så får jag upp den i planläge men sen orkar den inte mer utan gräver ned sig.
(som om den kvävs... låter som choken ligger i....men det gör den inte..)
VAD HAR HÄNT??

Olika teser har presenterats för mig...

1. Att den gått varm så att någon cylinder skadats. (fast den hade ju vatten på utsidan cylindrarna hela tiden, motorrummet vattenfyllt)
2. Fått vattnet att skvalpa över och in i förgasarna, skitblandning med andra ord.

Säljaren hade just renoverat motorn med nya kolvar och övrigt. Så han rekommenderade att jag skulle köra "fett" och lugnt till en början, å det gjorde jag i båda fallen.

Vad bor jag göra som förstahandsåtgärd för att kunna utesluta vissa saker..?

Tacksam för tips

//Doral

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.054 sekunder