Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

SEADOO RXP 255 TAR IN VATTEN 10 år 10 månader sedan #44393

• dsandberg09
  • dsandberg09 Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Tjena är ganska ny här på forumet så hoppas jag inte lagt upp tråden nånstans fel nu haha. iaf jag har en seadoo rxp 255-09 som tar in vatten i motorutrymmet. hade kört cirka 2 timmar sen hade jag drygt 40 liter i utrymmet som jag fick häva ur.
gjorde rent mina drängeringspluggar häromdan då jag märkte att dom kulorna hade fastnat.. nu när jag va ute häromdan och körde så fick jag inte in lika mycket. kanske en 5-6 liter. har kollat dom där slangarna som ger baksug och allt stämmer där och dom sitter högt upp som dom ska. kände även att vattnet va rätt varmt de som kom ut när jag öppna pluggarna ibak. någon som har ett förslag på va de kan va ? är tacksam för svar! tack på förhand! MVH Daniel

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

SEADOO RXP 255 TAR IN VATTEN 10 år 10 månader sedan #44469

• niklases
  • niklases Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
Verkligen ingen expert på seadoo... men låter för mej som det är kylvattnet som nånstans efter vägen läcker.. mitt förslag är, starta den på land och ta dej tid att kolla om du hittar nått läckage. Sedan det ju faktiskt vara så att dräneringspluggarna fortfarande inte är 100 tät och det vill in lite vatten och det värms upp lite av värmen från motorutrymmet.

SEADOO RXP 255 TAR IN VATTEN 10 år 10 månader sedan #44573

• umh
  • umh Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 7
Ta upp vattenskotern på trailer, se till att den har helt torrt skrov. Fyll vatten i skrovet och se om det läker ut någonstans. Ifall det inte läcker någonstans ur skrovet så har du troligen ett problem i drivaxeltätningen.
Mina renoveringsprojekt:
Sea Doo RX Millenium 951
sea-doo-rx.blogspot.se/

Sea Doo GTX SE 4-tec 185 2003
sea-doo-gtx.blogspot.se/

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.053 sekunder