Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Vattenskoter i ''förbudszon''? 11 år 3 månader sedan #44294

• FrozenKing
  • FrozenKing Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej! Ska köpa en vattenskoter (om någon intresserar sig så är den en Sea-Doo RXP 260 2010 som är aktuell. Har läst tidigare om vattenskoter förbud bla bla bla, men har bara kört båt tidigare. Vad händer om man blir tagen i ett förbuds-område? Bor i Luleå, och har en stuga ute i skärgården som också är i ''förbudsområdet'' enligt kartan jag hittat. (Se länk nedan). Är det något man ska vara orolig över? Är det olovlig körning man åker dit på eller? Läst på ett ställe att man inte utfärdat något för vattenskoter sedan 2010 för att man kört i en så kallad förbudszon. Jag tolkar kartan som att man bara får köra efter olika farlederna. Den är dock utfärdad 2005, hittar inget annat tyvärr. Tack på förhand grabbar!

Läs här:
www.lansstyrelsen.se/norrbotten/SiteColl...ttenskoter-Lulea.pdf

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Vattenskoter i ''förbudszon''? 11 år 3 månader sedan #44295

• skippero
  • skippero Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 3
Hej,
Vattenskoterförordningen som detta handlar om gäller i praktiken ej eftersom den strider mot EU-förordningen. Det finns flera trådar om det på forumet. Risken för åtal och fällande dom är nog obefintlig. Dock så är det efter riksdagsbeslut i förrgår åldersgräns och krav på förarbevis på gång.

Se tex
www.motalaboat.se/images/stories/PDF/Vatten.pdf

Kör med förstånd och visa hänsyn.
Yamaha FX HO 160hk -2004

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.057 sekunder