Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Tips: Stöldskydds kamera 11 år 5 månader sedan #43549

• nozzen
  • nozzen Profilbild Författare till inlägg
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Tack mottaget: 1
Kan varmt rekommendera att införskaffa i en så kallad Åtelkamera. Dessa kameror är en batteri driven liten kamera som aktiveras när något kommer i rörelse tack vare en rörelse sensor. Så fort sensor känner av något så vaknar kameran upp och tar ett kort. Kameran skickar sedan kortet via MMS omgående till din mobil och vips ser du vad det är.

Kameran används av jägare för att hålla koll på vilken tid djuren kommer fram och äter på nätterna och kan på så sätt förkorta sitt tiden på sina pass eller se om det är rätt djur framme.

Jag själv har köpt en sådan här och har hängt upp den i garaget och ställt in den på en tid som den skall aktiveras och vara "beredd" runt 22.00-07.00. Bryter sig en tjuv in i garaget så får jag ett MMS och kan ringa polisen eller åka dit själv med hagelbrakaren.

Kameran tar kort som sagt både i dagsljus och i mörker och använder sig av IR teknik. Liten och smidig och värd vartenda öre. Jag har inget med företaget att göra!

Länk: www.rygarden.se/produkt/AGuard-680V

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Tips: Stöldskydds kamera 11 år 4 månader sedan #43619

• jojje123
  • jojje123 Profilbild
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 2
Kanske inte så stor hjälp att ta till hagelbrakaren för att få tillbaka sin egendom?

Jag kan tipsa om en gps-tracker istället. Tk104 heter den och säljs på ebay för ca 500kr. Upp till 12 månaders standby. ( Kinesiska månader.. Så ta det med en hel skopa salt)
Om man har ett abbonemang med mobil data så kan man spåra den i realtid annars väljer man ett enkelt kontantkort som svarar tillbaka på sms. Tjänsterna som medföljer är totalt värdelösa men man kan lägga upp en tracker gratis på gps-orange.
Lite halvmeckigt att få allt att funka om man inte är tekniskt begåvad men för sms-tracking är det lätt.
Tänk på att det är lagligt att leta upp sitt stulna gods men det är polisens jobb att ta det tillbaka.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.067 sekunder