Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

seadoo 951 xp lmt ställa in förgasare? 11 år 6 månader sedan #43496

• Daniel87
  • Daniel87 Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
hej, jag har precis blivit ägare till en skoter som rubriken säger, jag har några funderingar ang denna skoter, tex så kollade jag kompen idag på den 9 kg på bägge cylindrar, bra dåligt? vet inte vad den ska ligga på och när det är dags att beställa en kolvsats, sen så undrar jag vad folk menar med silver/vit motor, samt att den inte riktigt vill dra iväg från botten, den bluddrar precis som om jag drar i choken, men såfort jag tar mig över 4000 varv så är det inga konstigheter, men man vill ha den gå rent från botten så att säga, skulle vara hemskt tacksam för svar Mvh

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Last edit: av Daniel87.

seadoo 951 xp lmt ställa in förgasare? 11 år 6 månader sedan #43518

• gissla
  • gissla Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 1
Tjena, kolla så att dina soppaslangar inte är av grå modell, isåfall byt ut dessa (dom har en tendens att lösas upp efter x antal år)

Gör en rengöring av dina förgasare, jag gjorde på firma kostade ca 500 per förgasare sen gick den perfekt!

Kompet låter lite lågt du kan googla på vad det ska vara men viktigaste är att det är samma på båda cylindrar!

Är din motor silver till. Färgen har du en silver tror endast det vita satt i någon specialmodell :)

Lycka till!

seadoo 951 xp lmt ställa in förgasare? 11 år 6 månader sedan #43519

• Daniel87
  • New Member
  • New Member
Mina slangar är av grå modell, hem jag har läst nånstans att en standard 951 maskin har ca 130 psi, o min. Blåser ca126, men jag vet ju som sagt inte om det är så. Och tack för svar ang silver motor etc :P

seadoo 951 xp lmt ställa in förgasare? 11 år 6 månader sedan #43526

• Daniel87
  • New Member
  • New Member
Även så undrar jag om det är nån som vet positionen på lågfartsmunstycket? Tidigare ägare hade skruvat på det så jag skulle vilja dubbelkolla, men vet inte exakt vart den skruven sitter. Man ser ju inte ner riktigt pga avgasröret.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.062 sekunder