Tja!
Tänkte kolla efterfrågan på en SeaDoo RXT-X 260 RS 2010!
Köpte den i somras och har kört ca 20 min innan jag fick problem. Va ute och körde när jag kände att den fick väldigt lågt i vattnet, öppnade sadeln och såg att den tagit in ganska mycket vatten, som tur va så va jag nära land och fick upp den på trailer väldigt fort. Lämnade då in skoter och fick berättat för mig att det som hade hänt va att när förra ägaren bytt impeller så hade den inte dragits tillräckligt hårt och på något sätt då släppt ifrån pumphuset, vilket resulterade i att drivaxeln tryckts in i motor och förstört vevaxeln och dragit med sig tätningen runt drivaxeln. Vilket i sin tur resulterade i en ny motor,vevaxel samt impeller.
Hade nu tänkt att sälja den då jag känner att jag inte direkt hunnit med att köra i sommar även om jag hade kunnat!
Så min fråga är vad man kan sätta för pris på en RXT-X 260 RS men en helt ny motor med ett års garanti och noll h? Innan detta inträffade så har skotern bara gått 51 h.
Jag personligen skulle vilja ha ca 120 000 för den men vet inte om det är rimligt! Är det någon som är intresserad eller vet vad som är ett rimligt pris?
Tack på förhand!