Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

"Parkering" för vattenskotern 11 år 10 månader sedan #42648

• Sweex
  • Sweex Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej!

Jag planerar på att köpa en vattenskoter för ca 50-60k då jag fått en hamnplats i Stockholm City. Det finns ingen skoterbrygga och jag vet att det inte är bra om skotern ligger i vattnet för länge. Vet ni hur dåligt det egentligen är om den ligger i en säsong?

Har också haft tankar om att köpa en ståendeskoter som jag kan lasta in skåpbilen och lasta in/ut med en hemmabyggd dragkära. Låter det som en dum idé? Känner att det kan vara trevligt och förflytta sig själv och maskinen runt om i landet.

Tack för svar!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Last edit: av Sweex.

"Parkering" för vattenskotern 11 år 9 månader sedan #42845

• niklases
  • niklases Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Ingen expert på området, men visst är det inte optimalt att låta skotern ligga i så pass länge, med beläggningar etc som sätter sej i pumpen osv. En skoter har ingen zinkanod som vanliga utombordare har. Jag brukar kunna ha i min skoter i 3-4 dagar, men inte längre. Sen har jag sätt många skotrar som ligger i hela sommaren, kanske funkar kanon för dom, det kan jag inte svara på. Du har inte funderat på att köpa en sån "float on brygga" eller vad dom heter, och dra upp skotern på?

Säkert nån här som händer bättre koll på detta.

"Parkering" för vattenskotern 11 år 9 månader sedan #42847

• Tuffe
  • Tuffe Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 23
Köp en ståmaskin mkt roigare :)
Www.JetskiService.Se
Servar alla Skotermodeller, Atv´s Och Snöskotrar

Kör: Kawasaki, Canam

"Parkering" för vattenskotern 11 år 9 månader sedan #42852

• uhret
  • uhret Profilbild
  • New Member
  • New Member
Min Rxp hade tre stycken offeranoder, så den biten är inga problem, men att det växer kan vara ett problem, jag fick små små sjötulpaner på nästan alla delar av metall, MEN, är det fint och platt vatten någon dag så maxa ur skotern ordentligt så blir alla delar som nya under skotern, blankt och fint utan några små tulpaner och andra beläggningar.

Bäst är att ta upp den efter körningen och kanske spola av den och eventuellt spola rent i kylkanaler.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.055 sekunder