Till min Yamaha FX SHO använder jag mig av en billig borrmaskinspump från Biltema.
www.biltema.se/sv/Fritid/Tradgard/Bevatt...rrmaskinspump-20904/
När jag inför vinterförvaringen varje år ska köra igenom glykol i maskinen så brukar jag köpa en 4 liters koncentrerad glykol dunk som jag blandar ut med 4 liter vatten så jag får totalt cirka 8 liter glykolvatten i en hink.
Sen är det bara till att ha en sugslang ned i hinken till borrmaskinspumpen och sen vidare till vattenskoterns vattenintag.
Använd slangklamrar till anslutningarna, annars blir man lätt nedsprutad av sliskig glykol, pumpen bygger rätt bra tryck. Att tänka på kan vara att inte ha för lång sugslang för då kan det ta lite lång tid innan pumpen får fram vattnet, så kort sugslang som möjligt.
Sen som vanligt, starta skotern först och sen tillföra vätskan, Brukar bara köra tills jag ser glykolen komma ut ur kylvattenutsläppen på sidan, Det tar ju inte mer en 20-30 sekunder att tömma hinken med 8 liter glykolvatten genom systemet..
Så har jag gjort dom senaste tre åren, Funkar smidigt tycker jag.
Man kan ju ställa något under som fångar upp glykolen så man inte häller ut den på marken eller gatan eller var man nu är och håller på, Onödigt att någon katt, hund eller fåglar får i sig glykolen....